С много по-добър от очакванията финансов резултат Google изненада Wall Street. Приходите и печалбата нарастват значително, въпреки че ръст има и при разходите. Главният изпълнителен директор Лари Пейдж залага на всичко, за да настигне Facebook и изглежда, че това усилие дава резултати. Само за няколко дни Google+ набра над 10 млн. потребители, предаде Ройтерс.
През второто тримесечие на 2011 г. продажбите са скочили с 32% до 9,03 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. След разпределение на таксите на партньорски организации са останали 6,92 млрд. долара, което е доста над очакванията на анализаторите.
Нетната печалба съгласно американските счетоводни стандарти е достигнала 2,51 млрд. долара след 1,84 млрд. долара през същия период година по-рано.
Ръстът се носи от всички клонове на компанията, поясни Пейдж. Приходите, които компанията реализира извън САЩ, са 54% от общия оборот. Особено успешно се е развивал мобилният бизнес, над 550 хил. устройства с операционната система Android се активизират всеки ден от различни производители като Samsung, Motorola или HTC. "Това е необичайно дори за нашите мащаби", казва Пейдж.
В момента Google изкарва пари от мобилните телефони само с реклама, но "в дългосрочен план има голям потенциал", казва Пейдж. Нови мобилни рекламни форми като „Click-to-Call“ (натисни, за да набереш) се приемат доста добре, но конкретни числа за тази област не бяха назовани. При тази рекламна форма участникът се свързва директно с "гореща линия" или с предложение за услуга, след като кликне на рекламен банер.
В областта на дисплейната реклама се отчита "здравословен ръст". Все още обаче Google изостава зад Yahoo, а дори и Facebook, по данни на eMarketer, наскоро е изпреварил Google. Най-важният за концерна рекламен плацдарм е Youtube. Google инвестира значителни суми в съдържанието му и предлага в момента цели кинофилми с прекъсвания за реклами, за да задържи по-дълго потребителите на страницата.
Сумата на платените кликове върху реклами, основен показател за здравословното състояние на онлайн рекламата на Google, е скочила с 18% спрямо същото тримесечие на 2010 г., но е с 2% под първите три месеца на 2011.
Преди дни Google представи и най-новия си проект - Google+ - социална медия, която е насочена директно срещу конкурента Facebook. „Google+ беше приет много горещо", заяви Пейдж пред акционерите.
Над 10 млн. потребители са се регистрирали в рамките на първите няколко дни, а на ден се качват над 1 млрд. обекта като снимки, текстови съобщения и видео клипове. Услугата ще бъде временно затворена за нови абонати, защото обемът на сървърите вече не е достатъчен.
Към 30 юни 2011 г. Google е притежавал 39,1 млрд. долара в кеш и еквиваленти.
Служителите на компанията са се увеличили с 2452, или 9,3%, до 28 768.