Социалните амбиции на Google и опитите компанията да конкурира Facebook ще струват на гиганта повече от 200 милиона долара. Това вероятно е забавило растежа на печалбата на Google през второто тримесечие на годината, пише Bloomberg.
Според анализатори, печалбата на акция на най-голямата търсеща машина в света е нараснала до 7,85 долара, но растежът е щял да бъде значително по-висок ако не бяха разходите по Google+.
Колин Гилис, анализатор в BGC Partners LP, коментира че „Лари е тук, за да харчи”. По негови оценки, Google епохарчил над 100 милиона долара за проекта на социална мрежа само през второто тримесечие на годината.
Освен харчовете по Google+, на печалбата на компанията най-вероятно са се отразили разходите по мобилния софтуер и електронната търговия.
Бен Шрахтнър, анализатор в Macquarie Capital в Ню Йорк обяснява, че инвеститорите в момента мислят за възвращаемостта на вложените в начинанието средства. По негово мнение обаче компанията е „похарчила парите много добре”.