General Motors се нуждае от Opel, от ноу-хауто на германците, за да строи автомобили с модерна технология. По този начин досега се оправдаваше участието на американците в концерна от Рюселхайм. Сега обаче очевидно изглежда, че GM може да си представи бъдещето си и без германците.
Въпреки че през май GM вече увери, че държи на Opel, днес Spiegel Online и списанието Auto Bild пишат за планове на американците да продадат губещия немски автомобилостроител. Изданията се позовават на анонимни източници.
Мениджърите на GM са ядосани от факта, че европейското поделение и британската марка Vauxhall продължават да отчитат загуби. Концернът можел да получи ноу хау за по-икономични двигатели и модели и от Корея.
Като възможни купувачи се посочват най-големият европейски автомобилостроител Volkswagen и автомобилостроителна компания от Китай, отбелязват и двете издания.
Изпълнителният директор на Opel Карл-Фридрих Щарке определи като безпочвени твърденията за продажба на компанията и ги определи като "чиста спекулация", предаде ИТАР-ТАСС. Той призова работещите в автомобилостроителя да не се поддават на спекулациите в пресата.
"Това са спекулации, които нямаме намерение да коментираме", заяви относно слуховете и говорител на Opel. Главният изпълнителен директор на GM Дан Акерсън заяви още през март, че Opel все още е на загуба, въпреки че продава повече коли.
Американският гигант се съгласи да продаде германския си клон през 2009 г. Тогава интерес към компанията прояви канадско-австрийският поддоставчик Magna. В последния момент обаче GM после промени мнението си и обяви, че ще управлява марката без финансова помощ от правителството или други компании. Впоследствие в Европа бяха закрити 8300 работни места, а заводът в белгийския град Антверпен беше затворен.
Преди няколко дни GM обяви, че очаква бум на продажбите в Южна Америка. Към момента американското правителство притежава 26,5% от GM, след като намали дела си от 61% при спасяването на компанията на стойност 50 млрд. долара през 2009 г.