Общите приходи от продажби на Софарма АД през първото тримесечие се увеличават с 12% на годишна база до 57,895 млн. лв., показа неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.
Нетната печалба на фармацевтичната компания за тримесечието се повишава с 3% на годишна база до 13,161 млн. лв.
Приходите от продажба на продукция се увеличават с 13% на годишна база до 53,713 млн. лв., като основен фактор за увеличението е ръстът на продажбите за износ (21%), докато продажбите за вътрешния пазар бележат понижение от 2%, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството.
Износът съставлява 71% от неконсолидираните продажби на Софарама, а вътрешните продажби – 29%. Най-голям дял в общите продажби има Русия (42%), следвана от България (29%) и Украйна (17%), се казва още там.
През първото тримесечие на 2011 г. Софарма заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар в стойност и 13% от продажбите като количество, се посочва в доклада за дейността.
Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Novartis – 6% (6% в бр.), Glaxosmithkline – 6% (3% в бр.), Sanofi-Aventis-Zentiva – 5% (4% в бр.), Roch – 5% (1% в бр.), Servier – 5% (3% в бр.), Astra Zeneca – 4% (1% в бр.), Bayer – 4% (3% в бр.), Pfizer – 3 % (2% в бр.) и др.
Акциите на Софарма прибавиха 0,9% в петъчната търговия до ниво от 4,49 лв. за брой, което представлява ръст от 15% от началото на годината и повишение от 10% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 592,4 млн. лв.
Свързани компании: