Физическите магазини остават съществена част от бизнеса на продажбите на дребно, въпреки ръста на онлайн търговията, сочи ново проучване на CB Richard Ellis (CBRE).
Според анализа, проведен сред 320 търговци в 15 страни, наличието на онлайн платформа е здължително изискване за почти всички търговски вериги, търсещи международно присъствие. Въпреки това магазините представляват съществена част от уравнението поради затрудненията с доставките и логистиката при бизнес, изцяло базиран в интернет.
Общо 82% от търговците днес имат поне онлайн каталог, който може да бъде разглеждан от потребителите.
През март онлайн купувачите специално във Великобритания са похарчили над 5 млрд. паунда за покупки по интернет, което представлява ръст от 14% в сравнение със същия период на предходната година. В сравнение с февруари продажбите са се повишили с 5%, като всеки потребител е направил покупки за средно 82 паунда.
Въпреки че повечето търговци имат онлайн присъствие, потребителите могат да купуват и да получават стоки едва от една четвърт (26%) от тях.
Великобритания има най-голям дял от търговци, които доставят продукти, закупени по интернет – 44%, следвана от Германия с 41%, САЩ с 39%, Франция с 38% и Испания с 37%.
Търговците, които оперират и физически магазин, е по-вероятно да имат и активно онлайн присъствие, което дава възможност на клиентите да купуват техните продукти по интернет. Наличието на магазин помага да бъде рекламирана марката и предоставя на потребителите дестинация, в която те може да опитат продукта, преди да го закупят, сочи докладът.
В повечето случаи физическият търговски обект се създава на първи етап, като онлайн бизнесът се установява по-късно като допълнение към потенциала за продажби и създаване на платформа от множество търговски канали. Въпреки това все повече търговци използват своята онлайн платформа, за да стъпват на нови пазари, преди да отворят физически магазин.
„Наличието на физически магазин улеснява търговците в оперирането на онлайн платформа“, коментира Питър Голд, директор Трансгранична търговия за Европа, Близкия Изток и Африка в CBRE.
Според него въпреки че електронната търговия предоставя огромни възможности за търговците, все още съществува дилемата дали тя им помага в продажбите и налагането на марката или канибализира техния потенциал. Наред с това една от трудностите остава и ефективното разпращане и доставка на продуктите, закупени онлайн.
„...следователно степента, в която електронната търговия ще промени фундаментите на продажбите, тепърва ще се види“, казва той.
Друга ключова тенденция е потребителите да отиват и да получават продуктите, които са купили онлайн, от самите магазини на съответните търговци. Почти една трета (по стойност) от всички електронни продукти, закупени по интернет във Великобритания, са били получени по този начин през периода преди Коледа на 2010 г.
Продуктите, закупени онлайн, могат да бъдат върнати в магазина, което предоставя повече гъвкавост на потребителите и е ефективно в ценово отношение за търговците.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
преди 14 години В България Български пощи са изключително ненадежни, международните спедитори са скъпи. Единственият друг вариант е регионални куриери, но те нямат капацитет.Това се допълва от липсата на пазар, въпреки че второто е проблем от тип кокошката и яйцето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар