IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

МРРБ: „Тракия“ се строи качествено, предстои лабораторна експертиза на материали

„Тракия“ сигурно е най-проверяваният обект от ДНСК и досега съществени нарушения няма, заяви шефката на дирекцията

14:55 | 22.03.11 г.
Автор - снимка
Създател
МРРБ: „Тракия“ се строи качествено, предстои лабораторна експертиза на материали

Досега всички проверки показват, че магистрала „Тракия“ се строи с качествени материали и според изискванията на сключените договори, казаха днес на специална пресконференция зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов и зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Изпълнител на строителството на Лот 2 (Стара Загора-Нова Загора) е Обединение Магистрала Трейс, Лот 3 (Нова Загора-Ямбол) се строи от гръцката Актор, а Лот 4 - от консорциум Тракия IV ДЗЗД, с участник Холдинг Пътища.

Зам.-министрите отново посочиха, че досега няма никакви данни в подкрепа на твърденията в доклада на консултантската фирма „Строл 1000“, според които при строителството на Лот 2 и Лот 3 на „Тракия“ се използва „пепел“ и други материали, които биха довели до „огъване“ на пътя. Московски отбеляза, че въпросният доклад е само технически, а не одитен и, както и другите доклади на консултантската фирма, е само за вътрешно ползване на транспортното министерство.

Договорът за консултантски услуги е сключен през лятото на 2009 г., отнася се за обекти по оперативна програма (ОП) „Транспорт“ и е на обща стойност 400 хил. лв. Само изготвянето на настоящия доклад за „Тракия“, който е вторият за магистралата, струва на държавата 25 хил. лв.

Зам.-министърът на транспорта посочи, че днес е поискано от „Строл 1000“ в 3-дневен срок да представи доказателства за твърденията си, тъй като досега изследваните строителни материали не са били взети директно от мястото на строителството, а по всяка вероятност са отпадъчни.

Прегьов заяви, от своя страна, че съвсем скоро ще бъде съобщено на коя дата Дирекция „Национален строителен контрол“ (ДНСК), в присъствието на всички заинтересовани страни, вкл. и медии, ще вземе строителни материали от строящите се Лот 2 и Лот 3 на „Тракия“, които ще бъдат лабораторно изследвани и отговарят ли на всички необходими изисквания.

В тази връзка членът на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) - която е възложител и бенифициент на проекта за изграждане на „Тракия“, Лазар Лазаров заяви, че ако евентуално се установи някакво несъответствие на вложените строителни материали спрямо изискванията, то те ще бъдат отстранени.

Ръководителят на ДНСК Милка Гечева коментира, че „Тракия“ „сигурно е най-проверяваният обект от ДНСК“. Дирекцията, по думите на Гечева, от август миналата година всеки месец прави проверки на Лот 2. Досега при Лот 2 и Лот 3 единствено е установено липса на някои декларации за съответствие на доставените материали, но от друга страна, има приложени резултати от направените лабораторни изпитвания, показващи, че материалите отговарят на съответните технически спецификации. Това означава на практика, че пропускът на изпълнителя на строителството е документален, а не касае качеството на материалите, поясни Гечева.

От МРРБ припомниха, че докато при договорите за изграждане на Лот 3 и Лот 4 на магистрала „Тракия“ се допуска вероятност за „оскъпяване“ на обекта, ако изпълнителят докаже, че условията на дадена част от терена са по-сложни от посочените в проекта, то при Лот 2 всички рискове се поемат само от изпълнителя (Магистрала Трейс).

Свързани компании:

Трейс Груп Холд АД(T57)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още