"Понеже много се коментират цените на горивата, а почти никой не следи статистиката, публикувам малко данни по темата. Дано да послужат за информиран дебат и да се говорят по-малко празни приказки", заявява Георги Ангелов, главен икономист на Институт Отворено общество, в блога си.
Данните показват, че бензинът и дизелът у нас са най-евтините в Европейския съюз. Данните са от седмичен бюлетин на Европейската комисия.
Цени на бензина в ЕС към 7 март 2011 в евро
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 14 години Вчера по Канал3 един сънародник каза, че акцизите върху горивата за % от производствената цена (не е като при цигарките - за 1000 къса, за кг) и бе изчислил, че сигурни 20 ст. на литър влизат в бюджета от рязкото поскъпване. Използва и сравнение с Австрия, където заплатата на работник в рафинерия е 3000 евро./ месец, а в Лукойл-Бургас - 600 лв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Що за *** изказвания са това че цените на горивата в България били най-евтини в Европейския Съюз? Най-евтини за кого? Защо не кажат какво е съотношението средна работна заплата на глава от населението към литър бензин в България колко е и защо не го сравнят със страните от ЕС? Докога трябва да бъдем рекетирани и ограбвани от собствената си държава? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Г-н Ангелов не се правете на щипана мома, и стига вече сравнение с ЕВРОПА защото там заплати по 200лв.няма.Българина ще е съгласен да плаща и по 2 еро на литър при положение че заплатата му например е 1800евро.Апропо, България наистина ли е толкова бедна че управлявящите да не могат да усигурят нормално съществуване на населението което по брой може ида е по-малко и от квартал на Париж . Ми да хванат кмета на Париж и да дойде да въведе страната в ред. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години До АндреуД. пълни глупости говориш. В БГ. хората които им се работи работят(2% от населението сигурно) останалите и пари да им даваш те патки ще пасат.За това ЕС не иска да инвестира в бизнес в БГ щото хората ги мързи. То е очевидно, а ако си бил работодател ще ти е още по ясно. А по темата :Любопитен си го е казал най добре. вижте в energy.eu . Нито на бензина цената ни е най ниската, нито на дизела. Дори на дизела сме някъде в средата на таблицата. Т.е. най ниски нива на акциз обаче по висока цена от половината ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Ако го направи - няма да може да изпълни ПОРЪЧКАТА :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Абе Ангелов, извади акциза и ДДС-то и тогава пускай таблички. След това коригирай и цената спрямо качеството и ще имаме реално сравнение. Иначе сега сравняваш круши и ябълки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Аз пък съм готов тук в директен дебат да докажа, че изказването му е въздухарско. И какво господинчо??? Ако направим нулев акциз и нулево ДДС и имаме гориво по бензиностанциите с 1 стотинка по евтино от Европа, пак същото ли ще речеш. И това ми било виден икономист. Повръща ми се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години При вносни борсови стоки не са от значение доходите , но е много показателно , че при ниво на акциза в България на най-ниското допустимо ниво в ЕС , имаме по-високи цени( без ДДС) на дизела от 11 държави от ЕС , като разликата с Полша е 0.132 Евро( 12% по-ниска спрямо БГ). Показва , че пазарът на горива в България е неразвит и контролиран с картелен тип поведение от продавачите.ps Данните на http://energy.eu/ изглеждат доста по-достоверни от тези, посочени от Георги Ангелов по причина , че отговарят на цените на дребно по бензиностанциите за съответната дата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години В отговор на Sebulba относно статията в економист - само донякаде си прав, защото от побликуваната статия се вижда - недовоството се измерва в брой недоволни, а GPR (БВП) измерен посредством парична вличина е осреднен на глава на населението, но е важно какво е разпределението на този продукт, дали поголямата част от него не отива в малак брой хора които са доволни, а за масите остава малка чат и те са недоволни. Не случайно дания са най-горе в калсацията, прочети има и други хубави статий то тая тема в економист не само за България.А относно мързела навсякаде има марзеливи и работливи хора, въпроса е каква е политиката, дали стимулираш работливите и им създаваш условия за работа и просперитет, или ги принуждаваш да емигрират и продалжаваш да си въртиш тарикатлаци заедно с останалите трарикати като голяма част от тях сащо са и марзеливи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Прекалено много се опитва да се маниполира общественото мнение. Моля господин Ангелов да обясни цените - за 7 март имам касова бележка за 2,45лв./л. = 1,253 евро, и ако му е вярна информацията защо в момента страни който са били с по-високи цени от тези в България в момента са с по ниски (http://***.energy.eu/ - мястото от кадето той тварди че е взел информацията),не е ли това спекулативно повишаване на цените на горивата в страната ?Въпроса за понижаване на акциза и ДДС върху горивата е много сложен, аз лично знам дозина доводи и в двете посоки и несмятам че по-голямата част от нас са достатачно компетнтни да го коментират. отговор Сигнализирай за неуместен коментар