Американската компания AOL обяви, че е постигнала успех в преговорите за закупуване на влиятелния информационен сайт Huffington Post. Цената на сделката е 315 млн. долара, съобщава Ройтерс.
Този ход на AOL ще създаде медийна група, разполагаща с потребителска база от 117 млн. души месечно в САЩ и достигаща до 270 млн. души по света, посочват от AOL.
Начело на медийната група, която ще носи името The Huffington Post Media Group, ще застане Ариана Хъфингтън, основател и настоящ главен редактор на The Huffington Post. В новата компания ще бъде обединено съдържанието на вестника и това на настоящите сайтове на AOL.
Близо 300 млн. долара ще бъдат платени под формата на пари в брой, като сделката вече е получила одобрението на бордовете на директорите на двете компании и на акционерите на The Huffington Post.
Очаква се сделката да бъде финализирана още в края на това тримесечие или в началото на следващото.
„Придобиването на The Huffington Post ще създаде американска медийна компания от ново поколение с глобален обхват, която ще комбинира съдържание, потребителска общност и социални елементи“, коментира Тим Армстронг, председател на борда на директорите на AOL.
Сайтът The Huffington Post стартира своята дейност през 2005 година, като за сравнително бързо време успя да се превърне в един от най-посещаваните сайтове на американския пазар, допълва Ройтерс.