Веригата за продажба на кафе Starbucks пусна в магазините си система за плащане през мобилен телефон, предназначена за собствениците на iPhone и BlackBerry, съобщава The Seattle Times. С помощта на новата система, която компанията пусна за тестване през септември 2009 година, клиентите на магазина за топла напитка ще могат да плащат поръчките си по нестандартния начин в над 6 800 магазина в САЩ.
Онези, които искат да се възползват от преимуществата на системата, трябва да се снабдят с карта на Starbucks, а също така и да си поръчат специално приложение за смартфона.
Приложението засича бар кода на всеки продукт в магазина и така позволява сканирането на напитките, а плащането се извършва от предварително закупена от Starbucks карта. Потребителите на новата система дори ще могат да управляват посредством смартфона своите сметки в заведението и да получават информация за това къде са разположени най-близките магазини на веригата.
Очаква се новата система да повиши бързината, с която се обслужват клиентите на заведението, и да помогне за нарастване на оборота на веригата.