"Джп Си Еф-СК 13-Трейс Рейлинфра" е подала най-ниска ценова оферта в търга за изпълнител на проекта „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив–Бургас” и по трите отсечки, стана ясно при днешното отваряне на офертите на кандидатите в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), която е възложител по проекта.
В началото на ноември стана ясно, че общо 12 фирми и обединения са подали документи за участие в сегашната тръжна процедура, след като първата беше прекратена с обяснение за подадени прекалено високи ценови оферти. По регламент всеки участник може да кандидатства за една, две или трите позиции, на които е разделено изпълнението на рехабилитацията. При тази тръжна сесия има една не допусната фирма до втория етап – „ПОРР Технобау унд Умвелт”, но само при позиция 2.
Позиците, за които се кандидатства са:
Позиция 1: Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово – Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км.
Позиция 2: Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора – Ямбол и Завой – Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км.
Позиция 3: Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски – Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат – Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км.
След приключването на тръжната процедура, се предвижда договорът с избрания изпълнител да се реализира за три години. След осъществяването му трябва да бъде постигната по-голяма комфортност и сигурност за пътниците и скорости на влаковете от порядъка на 130-160 км/ч.
Фирмите и обединенията, подали най-ниски ценови оферти са*:
Позиция 1 – Михайлово–Калояновец
"Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра" – 29,65 млн. лв.
"ПОРР Технобау унд Умвелт", София – 32,97 млн. лв.
Обединение "БТП - ГБС", София – 33,9 млн. лв.
Позиция 2 - Стара Загора–Ямбол и Завой–Зимница
"Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра" – 151,5 млн. лв.
"Актор", Гърция, Атина – 166,3 млн. лв.
"Терна" АД, Гърция, София – 171,9 млн. лв.
Позиция 3 – Церковски–Карнобат
"Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра" – 135,8 млн. лв.
Консорциум "Салчев - Енергоремонт", Италия, Рим – 154,9 млн. лв.
"Актор", Гърция, Атина – 157,9 млн. лв.
Първоначално подалите документи за кандидатстване са:
- Консорциум „Светелски-РВП Кьоне“, София
- "Актор", Гърция, Атина
- Обединение "БТП - ГБС", София
- "Терна" АД, Гърция, София
- Консорциум "Страбак Железопътни линии", София
- Обединение "Азви - СПХ", София
- CLF S.P.A., Италия, Болоня
- Консорциум "Салчев - Енергоремонт", Италия, Рим
- "Джп Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра"
- "ПОРР Технобау унд Умвелт", София
- СМС "Равена", Италия
- Консорциум "Европейска железница"
*Цените са без ДДС