Последните месеци в румънската столица са белязани от видимо оживление по отношение на потреблението в търговските центрове в града, сочат специалисти.
По думите на Али Ергюн Ерген, който управлява един от най-големите мултифункционални комплекси в Букурещ, кризата определено е завършила за търговския център в комплекса – Baneasa Shopping City.
Baneasa Shopping City е част от мащабен комплекс в северната част на Букурещ, развиван от Baneasa Developments, който включва офиси, търговски обекти, жилища, паркове и спортни съоръженията с инвестиция, чиято обща стойност бе планирано да бъде около 1 млрд. евро.
По думите му броят на посетителите в мола, както и обемът на продажбите са се увеличили средно с 10-15% през последните месеци в сравнение със същия период на миналата година.
Това повишено потребление обаче се забелязва сред жителите на по-престижните квартали на Букурещ. Общо 75% от посетителите в мола са от 1, 2 и 3 сектор в Букурещ, където цените на жилищата са с между 20 и 30% по-високи в сравнение със средните нива за румънската столица, пише ZF.
Baneasa Shopping City определено остави кризата зад себе си, коментира той.
„Не мога да кажа същото за целия пазар на дребно, но септември и октомври бяха по-добри от миналата година, ноември бе малко по-слаб, но декември започна добре“, добавя той.
Търговският комплекс има над 300 магазина, сред които Carrefour, IKEA, Bricostore и Mobexpert.
Други молове в града също отчитат раздвижване в бизнеса, поне през последните седмици с наближаване на зимните празници, пише изданието. Фактор за това са и множеството промоционални оферти, организирани от търговците.
През последните години сегментът на търговски площи се отърси от по-слабите играчи, така че докато някои проекти оптимизират и подобряват своята дейност, други все повече губят позиции, пише ZF.
Най-големият провал досега бе този на City Mall, който миналия месец обяви фалит.
По-рано тази година анализатори отчетоха, че всеки пети магазин в моловете в Букурещ стои празен.
Различни данни сочат, че инвестициите в молове в Румъния тази година се очаква да достигнат 400 млн. евро, което е едно от най-ниските нива през последните години, но е значително повече от инвестициите в производство.
Наскоро румънските медии писаха, че конкуренцията при румънските молове продължава да расте, което налага въвеждането на алтернативни методи за привличането на интереса на потребителите.
Вижте интервю на Investor.bg с бившия изпълнителен директор на Baneasa Developments Майкъл Лойд