Какъв е ефектът от метрото и изграждането на новите лъчове върху цените на жилищата в кварталите, в които то се разширява? Това беше един от въпросите, който дискутираха лекторите на най-новото издание на Клуб Investor.bg, което бе посветено на жилищните имоти.
Главният архитект на София Петър Диков каза, че има интерес към региона около Ломско шосе и по направлението по метродиаметър към бул. "Цариградско шосе".
Той каза категорично, че през септември 2012 г. ще работят целият първи диаметър до "Цариградско шосе" и целият втори диаметър от кв. "Обеля" през бул. "Ломско шосе" до бул. "Черни връх".
Това е една сериозна ниша за цени, които могат да тръгнат нагоре. На въпрос, зададен във форума на Investor.bg, дали цените ще тръгнат нагоре или надолу според мен и двете страни са прави – някои цени ще тръгнат нагоре, някои ще тръгнат надолу, добави Диков.
По думите на Цветелина Тасева, изпълнителен директор на Адрес Недвижими Имоти, с пускането на новите метростанции през последната година болшинството продавачи са считали, че цените на имотите по трасето на метрото ще се повишат.
Сделките обаче стават на цени, които купувачите са склонни да предложат, каза тя.
Данните показват по отношение на продажбите по трасето на метрото в "Люлин", че промяна на цените на реално сключени сделки няма.
През последните месеци по данни на компанията има двойно увеличение на обемите на продажбите в "Надежда", след като собствениците там са разбрали, че скоро увеличение няма да има и са започнали да продават.
Единствено изключение по трасето на метрото правят собствениците в "Лозенец", които продължават да държат традиционно високи цени. Междувременно обаче купувачите се преориентират към широк център, където може да се купи добро жилище между 800 и 1000 евро на кв. м, каза тя.
Атанас Гаров, изпълнителен директор на Colliers International за България, също посочи, че засега все още не се наблюдава реален ефект на метрото върху цените на жилищата.
Като възможна причина за това той посочи все още ограниченото присъствие на метрото като транспортно решение. Със сигурност на теория и на практика би трябвало да има ефект, но не вярвам това да се случи в краткосрочен план, коментира той.
Още от Клуб Investor.bg:
Петър Диков: Край на изкуственото завишаване на жилищните цени
М. Захариев: Към момента много трудно може да се оцени един жилищен имот
Т. Тошев: Манипулирането на цените на имотите - твърде невъзможно
А. Гаров: Достигнахме дъното на жилищните цени
Цв. Тасева: Ниските цени – фокус на търсенето на жилища у нас
Г. Гълъбов: 100% ипотека само с допълнително обезпечение
Арх. Диков за създаването на „нормален пазар“ на жилища в България
2010 – годината на наемите на жилищния пазар у нас
Снимки от събитието може да видите тук
Клуб Investor.bg се осъществява благодарение на:
Генерален спонсор: Emporiki bank Credit Agricole Group
С подкрепата на: Johnnie Walker, Eucerin, Bulvaria, Euroins и със специалното участие на Енемона
преди 14 години Кое е "Интересно просто, а като пример за останалите е повече от отличен. :D" ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Интересно просто, а като пример за останалите е повече от отличен. :DОтделно, че преди бях питал в темата до инвестора.И с мпу, и с този, и с обзървъра. Какъв е смисъла казва ли ти някой.Спирам със спама по темата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години За многоничието, аз имам 4, които никога не съм крил. И защо не, създадени са за да тествам, за да влизам в по-сигурни зони, с някаква идея преди време и т.н.Забраняваш ми да тествам сайта ли?Във форума пиша с този с който съм логнат в момента. Проблем ли е? Освен този има и един друг с името ми, както и обзървър и репортер създадени преди 10 г., за да пускам във форума неща, които съм писал в новини или са репорти от място на събитието. Какъв е проблемът, че не разбирам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Да шофирането в София си е стрес. Всеки се ръга, пибитка, или обратното карат бавно като баби, заспиват на светофарите. Просто няма идеална ситуация. Затова се движа пеша. Не благодаря, не искам този стрес.Дъщеря ми до детската също не водя с кола дори и в най-големия студ. Ходим с колело, ролери или тротинетка (дори по кълдъръмените тротоари и павираните улици е предпочитам отколкото с кола). Така имаше време да се научи на ролери и колего, защото събота-неделя време за парк много рядко има. Имаше рекламна кампания по телевизията, "ходя пеш на училище".Чудя се студентите от станция Г.М. Димитров чакат по 20 минути за 280, вместо пеша да стигнат до общежитията за същото време или до по-близките ТУ, МГУ,ХТИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Мислех, че достатъчно си карал. Та в София скоростите са конкурентни на тия по извънградските. За завоите - такива да щеш. Вчера минавам през Хладилния в посока Тецовете и на първия завой след него ме чакаше ров, обезопасен с една преградка. Преди почти 90 градусовия завой нищо не загатваше подобно развитие, а съчетано с тъмната част на денонощието беше приказка. За многоничието: Марияне, кажи си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години В София скоростите са в пъти по-ниски от тези по извънградските пътища. Освен това извън града има усойни завои, а в София едва ли има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Импе пак зависи - кой шофира, а също и дали е осигурен да паркира. Между другото в метрото поне не би следвало да има ***, та още един плюс. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Жеката - не зная - но аз имам пряк автобус от дома до кантората - и пътувах по 45 минути в случаите когато отивах на работа към обяд и над час, когато се наложеше да отида рано. За да отида до метрото, вървя 1 800 метра с крака, но стигам до кантората за 30 минути гарантирано и никога не закъснявам... и най-вече не си късам нервите както с всевъзможна *** в автобусът, така и с пълзенето му през задръстванията.А директорката на кантората (тоже съфорумка), се вози до работата с автомобилът си, но стига за повече време - а сме от два съседни квартала... то половината от времето, за което аз се придвижвам, нея и трябва само да си намери де да паркира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Тътрузенето на градския е по разписание, а понякога и по "нафта", но най-вече първото. В крайна сметка, за мен поне всичко е тооолкова относително. Всеки с нуждите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Риск за катастрофи уж по-голям, ама от Младост до центъра пак си в риск...и то май по-голям предвид навалицата отколкото от Елин Пелин. Роднината ти да не става де, но можеше и на Орлов да катастрофира идвайки от Елин Пелин. И нямаше да го обсъждаме. Център, център, ама колко народ ще нагъчкаме в ЦЕНТЪРА? Ти децата си специално в центъра ли смяташ да ги гледаш? Къде по-точно? :)))Хипотетично погледнато можеш и в Х. Димитър да живееш и пак след 15-20 мин. да си на Шератон, както и от офиса на Нипроруда. Да не говорим, че Мрамор, Житен, Волуяк, Костинброд не са в София, пък път слънце, единствено трафик на избралите бягството от ГРАДА.А пък за тишина в центъра...зависи в коя част - странно ми е на Графа да речем да е една такава приказна тишина. :DА примерно Мариян, ако живее в центъра как точно ще стигне до Бизнес парка в който бачка? :) Може би по-бързо с метрото до там отколкото с каляската си до Шератон.Пак да питам - защо се пише с повече от един ник и то от служители? отговор Сигнализирай за неуместен коментар