Две от най-големите рекламни агенции в света повишиха прогнозите си за продажбите на реклама в глобален мащаб заради очаквания, че разходите в бързоразвиващи се икономики като Китай ще натежат повече от несигурността в големите западни пазари, съобщи Ройтерс.
ZenithOptimedia, част от френската група Publicis, повиши прогнозата си за ръста на рекламните приходи през 2010 г. на 4,9% от 4,8%, докато MagnaGlobal, част от InterPublic, увеличи прогнозата за 2011 г. до 5,4% от 4,2% и очаква пазарът да достигне 412 млрд. долара следващата година.
От ZenithOptimedia посочиха днес, че разходите би трябвало да се увеличават стабилно през следващите три години и да надхвърлят пика си от 2008 г. през 2012 г., когато ще достигнат 495 млрд. долара, движени от развиващите се пазари и дигиталните медии.
Компанията прогнозира ръст от 4,6% за 2011 г. - под прогнозата на MagnaGlobal – и 5,2% за 2012 г. и 2013 г.
Развиващите се пазари ще формират 35,9% от всички разходи за реклама до 2013 г. спрямо 31,5% тази година, като Китай ще изпревари Германия като третия по големина рекламен пазар в света след САЩ и Япония, смятат от ZenithOptimedia.
„САЩ и големите пазари в Западна Европа (Франция, Германия, Италия и Великобритания) се очаква да нараснат с разочароващите 7 до 9% през периода, ограничавани от притеснения за дългове, безработица и държавни разходи“, посочват от компанията.
От MagnaGlobal очакват разходите в Китай и Индия да допринесат за по-високите общи приходи.
Рекламните разходи се очаква да растат през периода за всички медии с изключение на вестниците и списанията, които губят читатели за сметка на интернет.
ZenithOptimedia прогнозира рекламните приходи на вестниците и списанията да се понижат с 2% до 2013 г., а от MagnaGlobal казват, че интернет ще изпревари вестниците по рекламни приходи и ще стане вторият по големина медиен канал в света дотогава.
Интернет ще продължи да бъде най-бързо растящата медия, като от ZenithOptimedia прогнозират продажбите на онлайн реклама да се повишат с 48% за периода.
Приходите от интернет реклама може да достигнат 117 млрд. долара до 2016 г., изчисляват от MagnaGlobal.
Телевизионната, кино и външната реклама се очаква да постигнат по-добри от средните за пазара резултати, подкрепени от нови технологии като HDTV, 3D и дигитални дисплеи.
Телевизията ще остане най-големият медиен канал по рекламни приходи, смятат и от двете агенции. От ZenithOptimedia очакват телевизията да увеличи дела си от общите рекламни разходи до 41,8% до 2013 г. от 40,7% тази година.
Растящата популярност на видео съдържанието и социалните медии в интернет като рекламни платформи означават, че дисплейната реклама в мрежата може да нарасне по-бързо от платените резултати при търсене за първи път от години.
От ZenithOptimedia допълват, че данните на компанията за интернет са занижени, защото рекламодателите инвестират много повече в различни типове онлайн маркетинг, които не се броят за рекламни разходи в традиционния смисъл.
Компаниите търсят все повече контакт с потребителите чрез собствените си сайтове или в социални медии като Twitter, или пък поощряват потребителите да обсъждат техните марки във форуми или блогове, без да купуват реклама като такава.