Интернет гигантът Google Inc е близо до сделка за придобиването на сайта за онлайн покупки с намаление Groupon Inc за до 6 млрд. долара, съобщава New York Times, като се позовава на източници, запознати пряко с въпроса.
Сделката на стойност между 5 млрд. и 6 млрд. долара може да бъде сключена още тази седмица, казват източниците, но предупреждават, че все още има вероятност преговорите да се провалят.
С такава цена Groupon би било най-голямото придобиване на Google. През последното десетилетие Google погълна десетки компании, като похарчи милиарди за компанията за онлайн реклама DoubleClick и сайта за видеоклипове YouTube.
Частната Groupon е базирана в Чикаго и е създадена преди две години. Groupon, чието име е комбинация от думите „група“ и „купон“, е сайт за колективно пазаруване с местен фокус. Абонатите получават изгодна сделка всеки ден, като тя е изготвена специално предвид локацията и профила на потребителите.
Сделките стават активни само когато минимален брой хора се съгласят да купят, което дава на Groupon възможност да договаря големи групови отстъпки за стоки и услуги.
Типичната сделка е с намаление от 50 до 90 процента от цената на стоки и услуги като сертификати за ресторант, уроци по летене и посещение на спа център.
Формулата се оказва успешна, като превръща Groupon в машина за пари с над 12 млн. регистрирани потребители и приблизителни годишни приходи от над 350 млн. долара.
Сред инвеститорите в Groupon са Digital Sky Technologies, Battery Ventures, Accel Partners и New Enterprise Associates.
От Google са отказали коментар по темата, а представители на Groupon не са били открити незабавно.