От: Румен Соколов
Въпреки все още не толкова добрата бизнес среда продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси в страната забавят спада си, като в края на октомври тази година той е 32,86 на сто спрямо същия период на миналата година, докато в началото на 2010 г. спадът бе над 40%. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
За периода януари – октомври тази година в България са реализирани 15 407 нови возила срещу 22 949 за същия период на миналата година. Само за октомври членовете на ААП са продали 1650 нови превозни средства срещу 1874 за същия месец на 2009 г., като намалението за месеца е 11,95%.
Продадените нови леки автомобили за десетмесечния период са 14 766, като намалението спрямо периода януари – октомври 2010 г. е 33,07% при реализирани 22 061 леки коли тогава.
Само през октомври са продадени 1577 леки коли.
Най-продаваните леки автомобили у нас за периода януари – октомври са тези от марката Тойота с реализирани общо 1606 бройки, което представлява 10,88 на сто пазарен дял между членовете на ААП. Следват продажбите на Форд - общо 1392 бройки за периода, а при третия Фолксваген те са 1345.
С добри резултати се представя Пежо – общо 1151 продадени леки автомобила за десетмесечието. При Дачия и Шкода те са съответно 1056 и 1010 продадени леки коли. Ситроен е с реализирани 916 нови коли, Опел с 880, Шевролет със 839, а десетката се допълва от Рено с 812 продадени нови леки автомобила.
Продажбите при автобусите и камионите за десетмесечния период на годината показват спад от 27,82 на сто спрямо същия период на миналата година до 641 бройки. С най-големи продажби и почти равни резултати са Мерцедес – общо 201 (177 камиона и 24 автобуса) и Ивеко – 199 (169 камиона и 30 автобуса). Рено са реализирали 128 камиона за периода.
За десетте месеца на годината у нас са продадени 313 мотоциклета, с 29,97 процента по-малко от същия период на миналата година. С най-големи продажби в този сегмент със 128 бройки е Пежо.
преди 14 години ...печалбата от финансирането на тези автомобили. Останалото е ПР. Обслужване и гаранционен сервиз за фирмени флоти и т.н. Един грамотно използван и поддържан стар автомобил може да е значително по-изгоден в българските условия. Но за съжаление в целия свят модела функционира така в момента (всеки 2 години нов лизинг) и ние също отиваме натам. Скоро и законодателството ще започне да подкрепя този тренд, както е и навсякъде в Европа поне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Ще добавя само че след като се опитват толкова настървено да ги продават, си има и причина за това, и тя е *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Да им е честито на вносителите. То не може само да се прибират тлъсти комисионни. Според мен автомобилите които се произвеждат в момента са пълни ***, става въпрос за качестото им и изработка. Ако хората се замислят малко колко ресурси се съсипват с всеки един автомобил, повечето от които не могат да се рециклират, а и никой не се опитва. Трябва да се променим, но преди това трябва да видим колко потрешен е този път на развитие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар