Приходите от продажби на Слънчо АД през третото тримесечие на 2010 се понижават с 5,4% на годишна база до 966 хил. лв., показва неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.
Нетната печалба на производителя на детски и диетични храни на зърнена основа за тримесечието спада с 10,5% на годишна база до 332 хил. лв.
За деветмесечието приходите от продажби на свищовската компания се понижават с 3,4% на годишна база до 3,01 млн. лв., а печалбата намалява с 6,1% до 1,032 млн. лв.
Към края на септември собственият капитал на дружеството финансира 96% от активите му, като компанията няма дългосрочни пасиви.
Основните пазари на Слънчо са пазарите на детски и диетични храни, както и тези на пшенични пръчки и брашна.
Поради малкия дял на компанията на пазарите на диетични храни и пшенични пръчки, дейността му е силно зависима от тенденциите в съответните сектор, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството.
На пазара на детски храни Слънчо има по–голям дял, тъй като е единственият български производител на детски инстантни каши. Въпреки това навлизането на големи мултинационални компании и агресивната им политика по отношение на пазара създават опасност за изместване на детските храни “Слънчо”.
Като цяло потреблението на детски храни нараства с възходящи темпове за последните години, което оказва положително влияние върху приходите на компанията, се казва още в доклада за дейността.
През миналата година дружеството отчете увеличение от 12% в приходите от продажби до 4,174 млн. лв. и ръст от 64% в нетната печалба до 1,465 млн. лв.
За 2009 компанията разпредели брутен дивидент в размер на 90 стотинки на акция, равняващ се на 98% от годишната печалба.
Последната сделка с акциите на Слънчо на БФБ е от 31 май, когато в две сделки са прехвърлини 1,1% от книжата му на цена 12 лв. за брой. Пазарната капитализация на компанията на база тази цена е в размер на 19,2 млн. лв.
Свързани компании: