Най-голямата компания за измерване на телевизионна аудитория и потребителско поведение в света – Nielsen, обяви намерения да набере 2,01 млрд. евро от първично публично предлагане (IPO) на част от акциите си, съобщава CNBC.
Това е с близо 15 на сто повече от средствата, които компанията по-рано обяви, че иска да привлече. Оповестените по-рано намерения бяха за 1,75 млрд. долара.
Nielsen е със статут на частна компания, като тя е собственост на шест компании за дялово инвестиране – Carlyle Group, Blackstone Group, Kohlberg Kravis Roberts&Co, Thomas H. Lee Partners, AlpInvest Partners и Hellman&Freedman.
Основната дейност на Nielsen е изработването на потребителски профили на зрителите на различни телевизионни канали, интернет сайтове и радиостанции. В топ 10 на клиентите й са Coca-Cola, NBC Universal, Nestle, News Corp, Procter&Gamble и Unilever.
Желанието на основателите на Nielsen да направят компанията публична е свързано със стремежа им да затворят инвестицията си и да постигнат печалба. Кодът, с който ще се търгуват акциите на американската борса, ще бъде NLSN.
През второто тримесечие на годината Nielsen постигна приходи от 1,27 млрд. долара, което е ръст от 7 на сто на годишна база. Оперативната печалба на компанията пък е 182 млн. долара.