Американската интернет компания AOL отчете загуба от над 1 млрд. долара за второто тримесечие на годината. Като основни причини за това се посочват негативни ефекти от поевтиняването на акциите на компанията, както и продажбата на важни активи като социалната мрежа Bebo и програмата за общуване ICQ.
Част от негативния резултат се дължи и на опитите на мениджмънта да промени бизнес модела на компанията. Целта е да се ограничи зависимостта от dial-up интернета и да се намерят начини за растеж чрез онлайн реклама, предава АР.
След отделянето си от Time Warner през декември обаче, компанията не е постигнала кой знае какъв напредък.
Тримесечният отчет показва, че спадът в приходите от онлайн реклама дори се усилва спрямо първото тримесечие на годината. Освен това приходите от доставянето на интернет на абонати също продължават да се влошават.
Компанията отчете загуба от 1,06 млрд. долара, или 9,89 долара на акция. В нея се включва отписване на активи на стойност 1,4 млрд. долара, което се дължи на продажбата на Bebо и спад в цената на акциите на AOL.
Приходите на AOL пък бележат спад от 26 на сто на годишна база до 584 млн. долара, което е доста под очакванията на анализаторите. Приходите от реклама са се свили с 27 на сто до 297 млн. долара.
През 2001 година AOL купи Time Warner с надеждата, че съдържанието на телевизията и печатните издания на медийната компания могат да допълнят стратегията на растеж, основана на dial-up интернет. Навлизането на високоскоростните технологии обаче се отрази силно негативно на плановете и пресуши основния източник на доходи.
В крайна сметка, AOL отдели Time Warner в отделна структура.