IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американски мобилни оператори атакуват Visa и MasterCard със смартфони

AT&T и Verizon ще тестват нова система за безконтактно разплащане в най-мащабния до сега опит за въвеждане на мобилни разплащания в САЩ

18:04 | 02.08.10 г.
Автор - снимка
Създател
Американски мобилни оператори атакуват Visa и MasterCard със смартфони

AT&T и Verizon, най-големите мобилни оператори в САЩ, искат да изместят кредитните и дебитни карти със смартфони, с което директно застрашават бизнеса на Visa Inc. и MasterCard Inc.

Плановете на мобилните оператори, които включват сътрудничество с T-Mobile USA - дъщерното дружество на Deutsche Telekom AG в САЩ, Discover Financial Services и Barclays Plc, предвиждат тестване на нова система в Атланта, Джорджия, и още три американски града, която ще позволи на потребителите да плащат със смартфоните си, казват трима запознати с плановете на компаниите източника, цитирани от Bloomberg.

Тестовете представляват най-мащабния досега опит за въвеждане на мобилни разплащания в САЩ, както и за замяната на 1 млрд. кредитни и дебитни карти, притежавани от американците. Смартфоните, които отдавна позволяват на потребителите да сърфират в интернет и да навигират в градския трафик, сега може да помогнат на мобилните оператори да се конкурират с базираните в Сан Франциско Visa и MasterCard - най-големите в света системи за разплащане.

„Това определено ще промени правилата на играта“, казва индустриалният консултант Ричард Крон от базираната в Калифорния Crone Consulting LLC. Мобилните оператори са компаниите, които обработват най-голямо количество сметки на който и да е пазар. Те са експерти в обработването на плащания“, допълва Крон.

Visa и Purchase - базирано в Ню Йорк подразделение на MasterCard, през миналата година са обработили транзакции за 2,45 трилиона долара, или 82% от общите плащания, извършени от американците, показват данни на Nilson Report. Тази монополна позиция е помогнала за растежа на приходите и на двете компании. Оперативната печалба на Visa за миналата година е нараснали 6 пъти до 3,54 млрд. долара спрямо фискалната 2005 г., докато оперативната печалба на MasterCard се е увеличила повече от 5 пъти до 2,27 млрд. долара за същия период.

Услугата, подобна на такава, която вече се предлага в Япония, Турция и Великобритания, ще използва безконтактна технология за пазаруване в магазини и молове. Транзакциите ще се обработват чрез системата за плащания на Discover - за момента четвъртата по големина в САЩ компания за разплащане след Visa, MasterCard и American Express, докато Barclays ще бъде банката, която ще управлява разплащателните сметки, посочват източниците, пожелали анонимност заради подписани споразумения за конфиденциалност.

AT&T и Verizon Wireless са партньори с еднакъв дял в новата компания, докато T-Mobile има по-малък дял. Мобилните оператори вече търсят изпълнителен директор, допълват източниците.

От базираната в Лондон Barclays и базираната в Илинойс Discover са отказали коментар.

„Мобилните разплащания са следващата логична стъпка за потребителите“, казва Марк Сигъл, говорител на базираната в Далас AT&T. От Verizon Wireless и T- Mobile също са отказали коментар.

Търговците вероятно ще са ентусиазирани да подкрепят нова система за разплащане, след като години се бориха за намаляване на таксите за транзакция, налагани от Visa и MasterCard. Плащаните такси за транзакции с кредитни и дебитни карти надхвърлят 40 млрд. долара на година и обикновено възлизат на 1 до 2 процента от стойността на всяка транзакция.

„Отдавна твърдим, че на разплащателния пазар реална конкуренция липсва“, казва Брайън Додж, говорител на Retail Industry Leaders Association, представляваща компании като Wal-Mart Stores Inc., Home Depot Inc. и Target Corp. „Появата на надеждна и сигурна конкурентна разплащателна мрежа, която да задоволи потребността на потребителите за мобилни разплащания, е добра новина“, допълва той.

Visa и MasterCard печелят от тенденцията все повечето потребители да изоставят кешовите разплащания за сметка на разплащания по електронен път или с кредитни карти, които представляват повече от половината клиентски плащания в САЩ за миналата година в сравнение с едва 36% през 2003 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още