Американската компания Walt Disney сключи сделка за придобиването на Playdom, с което се намеси във войната за пазарен дял в сектора на игрите за социални мрежи. Така слуховете, които се появиха преди няколко дни, се оказаха реалност.
Цената на сделката е 763,2 млн. долара, като 563,2 млн. ще бъдат платени веднага, а останалите 200 млн. ще бъдат предоставени при достигането на определени цели, които не са оповестени публично, съобщава New York Times.
Playdom е компания за производство на онлайн игри и продажба на виртуални стоки, свързани с тях. Така например, срещу 2,50 долара от магазина на играта Sorority Life може да се закупят дрехи за героя, с който потребителят играе.
Към момента Playdom е третият по големина разработчик на игри за Facebook, като продуктите й се използват от 42 млн. души месечно.
Покупката, която Disney прави, e част от опитите на компанията за засилване и диверсифициране на портфейла от медийни продукти и залагане на интернет игрите.
За разлика от доста по-сложните платформи за игри, каквито са Xbox и PlayStation например и където Disney традиционно има силно представяне, онлайн игрите са доста по-прости и дават възможност за достъп до огромен брой потребители.
Според оценки на пазарни анализатори, продажбите на виртуални стоки от игрите в социалните мрежи ще достигнат 835 млн. долара през тази година, добавя вестникът. Лидер в това отношение е Zynga, която е разработила най-популярните игри във Facebook – FarmVille, MafiaWars, както и ZyngaPoker.