Вторият по големина производител на безалкохолни напитки в света - PepsiCo, отчете 3,4% спад на своята печалба през второто тримесечие заради поскъпването на долара през последната година и разходите за интегриране на двете свои най-големи бутилиращи компании.
Нетната печалба на PepsiCo намалява до 1,6 млрд. долара, или 98 цента на акция, в сравнение с печалба от 1,66 млрд. долара, или 1,06 долара на акция, преди година, предаде Bloomberg.
Ако се изключат еднократните ефекти, печалбата на акция възлиза на 1,10 долара, което се оказа над средните прогнози на пазарните анализатори.
През второто тримесечие PepsiCo е похарчила 155 млн. долара за покупката и интегрирането на двете си най-големи бутилиращи компании – Pepsi Bottling и PepsiAmericas.
Придобиванията обаче увеличават продажбите на групата с 40% на годишна база до 14,8 млрд. долара.
Продажбите в Северна Америка нарастват двойно спрямо последното тримесечие и са около една трета от общите приходи на PepsiCo. Ръководството на компанията очаква повишение на печалбата от 11 до 13% през 2010 г., което я поставя в интервала от 4,12 до 4,19 долара на акция.
Акциите на PepsiCo поскъпват с 2,5% до 63,55 долара за брой половин час след началото на днешната сесия на Нюйоркската фондова боса. Акциите й са поскъпнали с 4,6% през тази година спрямо спад от 7,5% при Coca-Cola и понижение от 5% за S&P 500.