Самолетът, използващ при полета си слънчева енергия вместо керосин, полетя тази сутрин на първия си нощен полет, съобщи ИТАР-ТАСС. Машината с футуристичен вид, с доста малка мощност и размах на крилете колкото при „Ербъс А340“ (63,4 м), излетя тази сутрин от швейцарското летище Пайерн (кантон Во) със само един пилот на борда си.
Самолетът е създаден в рамките на проекта „Слънчев импулс“, осъществен от Федералния политехнически институт на Лозана с подкрепата на частни компании и Европейската космическа агенция.
Днес „слънчевият“ самолет постепенно ще набира височина, непрекъснато зареждайки своите 12 хил. слънчеви батерии. След залез слънце се предвижда самолетът да се спусне надолу до височина 1500 м и да се опита да прекара във въздуха цялата нощ, като се приземи на летището в Пайерн утре сутринта.
Главният въпрос, стоящ в момента пред пилота на „Слънчев импулс“ и няколкото десетки авиационни експерти, следящи и контролиращи от земята полета, е, ще стигне ли натрупаната през деня слънчева енергия за работата през цялата нощ на 4-те електрически мотора, всеки с мощност от 10 конски сили.
В случай на успех това ще бъде най-продължителният досега и извършен на най-голяма достигната височина полет на самолет със слънчева енергия.