Британските вестници Times и Sunday Times вече няма да се четат безплатно в интернет. Така компанията, която ги притежава – News International, изпълни заявените още през март намерения достъпът до изданията да бъде платен.
По този начин Times и Sunday Times се нареждат до Wall Street Journal и Financial Times, които до момента бяха единствените водещи вестници с платени онлайн издания, предава ВВС.
Въвеждането на такса за достъп е следствие от спада в рекламните приходи на вестниците, смятат анализатори. Тъй като това е проблем на целия вестникарски бизнес, се очаква резултатите на Times и Sunday Times да бъдат следени под лупа от останалите вестници, за да се види дали този модел ще сработи.
Цената на достъпа до материалите ще струва 1 британска лира на ден. С абонамент за по-дълъг срок обаче цената ще бъде 2 лири за цяла седмица, съобщават от News International.
През последните години вестниците са поставени под значителен натиск заради свиването на аудиторията и понижаването на приходите от реклама. За момента анализите показват, че за сметка на вестниците печелят интернет медиите, които увеличават значително читателската си база, а и приходите от реклами.
Това се вижда и на българския пазар, след като стана ясно, че продажбите на "Труд" са се свили с 25% през 2009 година, а тези на "24 часа" са спаднали с 18%.