IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дубай продължава да е столицата на лукса

Въпреки кризата, Дубай все още е средището на лукса в Близкия Изток

14:08 | 04.06.10 г. 1
Дубай продължава да е столицата на лукса

Изглежда въпреки кризата, която се усети особено силно в Близкия Изток през изминалата година, Дубай продължава да е столицата на лукса. Търговците са започнали да се съвземат след резките спадове в продажбите през 2009 г.

Известен с разкошните си хотели и огромни търговски центрове, в които място са намерили световно известни марки, Дубай наблюдаваше 45% спад в продажбите през изминалата година, съобщаваха представители на търговските организации. За първото тримесечие на 2010 г. обаче новините са за положителен обрат.

Рамеш Прабхакар, партньор в дружеството Rivoli Group в Дубай, в което дял има и Swatch Group, изрази очакването си 2010 г. да бъде значително по-добра от предходната.

„Търговците на луксозни стоки ще развиват бизнеса си, очакваме и нови търговски марки да навлязат на пазара,“ обяснява Прабхакар пред ArabianBusiness. “Обединените Арабски Емирства все още държат първенството сред другите страни по брой брандове, които са навлезли на пазара. Очакванията ни са за 15-20% покачване на продажбите през тази година, в сравнение с изминалата.“

Rivoli Group притежава около 300 търговски обекта в Персийския залив и е един от най-големите търговци на луксозни стоки в региона. Под крилото на компанията са брандовете Omega, Tag Heuer, Tissot и Boss.

Секторът за търговия, който изкарва една трета от БВП на Дубай, беше силно засегнат от световната финансова криза и отлива на туристи. Проучване на световния пазар за 2009 г., направено от консултантската фирма CB Richard Ellis, отреди на Дубай второто място по атрактивност според търговците. Първото бе дадено на Лондон, който 56% от запитаните в бранша са посочили като особено привлекателен за правене на бизнес, а на трето и четвърто място са подредени съответно Париж и Ню Йорк.

Според Мохамед ал Фахим, главен изпълнителен директор на Al Fahim Holdings, не се очертава появата на друг кандидат, който да измести Дубай от позицията столица на лукса в Близкия Изток, въпреки че се наблюдава нарастване на търговските площи в страни като Саудитска Арабия и Катар.

„Това, към което Дубай се стреми, е да се превърне в диаманта на Близкия Изток, в пример за света,“ казва Лорънс Зилер, съдружник в Elisabetta Gucci Hotels & Resorts, която планира да отвори първия си луксозен бутиков хотел в емирството. „Няма нещо, с което Дубай да може да бъде сравнен, поне все още,“ казва Зилер пред Ройтерс.

За италианската модна къща Cerruti, която дължи 5-10% от общите си продажби на Близкия Изток, Дубай е ключов пазар. „В страните от Близкия Изток има повече традиционалистично настроени общества като Катар и Абу Даби, където би отнело повече време да се развие културата, която се е създала в Дубай - хората да се отворят към туристите,“ казва изпълнителният директор на бранда Флорент Перичон пред Ройтерс.

Няколко световно известни луксозни бранда, в това число и италианският Valentino, наблюдават с интерес развитието на Близкия Изток.

„През 2010 г. това ще бъде основната област на развитие,“ казва изпълнителния директор на бранда Стефано Саси. „Именно това е втората ни приоритетна цел след пазара в Китай.“ Компанията вече има 7-8 магазина в региона, включително Дубай и Риад (столицата на Саудитска Арабия).
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
mmitov
преди 14 години
Middle East = Близкия изток на български. Не превеждайте буквално, елементарни неща не знаете, ей!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още