Българска компания започна серийно производство на електромобил. Инвестицията на базираната в Лом компания ДИ-ВЕН ООД възлиза на над 300 хил. евро, каза пред Investor.bg председателят на Управителния съвет на Индустриален клъстър „Електромобили“ Илия Левков.
Електрическият транспортен автомобил ЕТК 021 „PONY” е задвижван изцяло от акумулаторни батерии и може да измине 50 км с едно зареждане срещу стойността на 10 киловатчаса електроенергия. PONY е предназначен за транспортиране на товари до 1 т. в градски условия. Цената на базовия модел е 10 хил. евро.
Това е нов продукт и засега нямаме конкурент, каза Левков. Компанията има планове да представи електромобила, освен на пазара в България, така и в Гърция, Македония, Албания, Сърбия, Румъния и Русия. Поръчките са основно от чужбина. В момента представяме продукта на няколко български общини, каза още той.
На въпрос за евентуални бъдещи инвестиции Левков отбеляза, че „за момента се водят преговори с потенциални съинвеститори и банка“.
Батериите на PONY са с живот минимум 2 години, изпълнени са по AGM технология и не изискват никакво обслужване. Тяхното зареждане се извършва със зарядно устройство, поставено на борда на машината и може да бъде включено във всеки контакт по начина, по който се зарежда GSM. Времето за зареждане е около 12 часа, което предполага, че ако електромобилът е работил интензивно през деня, може да бъде зареден до следващата сутрин.
Използвани са почти изцяло български агрегати с изключение на електрониката, която представлява около 10% от себестойността.


Шести ден Румъния протестира
Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
Web3 не замества сегашния интернет модел, а се развива хибридно
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Ейми Шумър и съпругът ѝ се развеждат
Кючуков: Форматът на мирните преговори в Украйна е странен
Роб и Мишел Райнър са убити от собствения им син
Кампанията "Да влезеш в обувките на Дядо Коледа" вече е в разгара си
Времето във вторник: Слънце, мъгли и температури до 12°
преди 15 години А това е сайта на един пример за конкуренцията, която я "няма":http://***.modeczev.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Аз лично съм полу-озадачен, полу-скептично настроен относно съотношението максимално изминато разстояние с едно зареждане и необходимо време за едно зареждане. 50км за каквито и да е промишлени, търговски и въобще различни от комутиране цели са малко, предвид факта, че отнема 12 часа да се зареди (и реално може да се използва 1 път на ден). Но хората, които са го направили знаят далеч по-добре от мен, така че им пожелавам късмет и успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Хайде, пък дано потръгнат продажбите и да се разраства производството отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години България по принцип има доста ноу-хау в производството на електрокари! Преди 20 години ние бяхме един от лидерите в света в тази технология и не е зле да се възползваме от възможностите в сектора!Има доста български инженери, които доста добре са запознати с предимствата и недостатъците на електромобилите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Взимаш си стая в мотел за 25 лева, хвърляш кабела и зареждаш PONY-то а после ония от мотела се плачат от надписани сметки за ток :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар