Четвъртото издание на Винекспо в азиатско-тихоокеанския район, което се открива днес в Хонконг, е събрало 840 изложители от 32 страни, в момент, когато световната икономическа криза принуждава износителите да се насочат предимно към най-динамичния и обещават пазар за тях в света - Китай.
Също като реколтата 2009 на вина от Бордо и това Винекспо се очертава изключително. Изложителите са повече и ние очакваме над 10 000 професионалисти, от които голяма част ще бъдат от Китай, посочва Робърт Бейнат, който е изпълнителен директор на Винекспо, цитиран от АФП.
Организирано всяка четна година (нечетните години са запазени за изложенията в Бордо) Винекспо Азия тази година се провежда в Хонконг - врата към обширния азиатски и най-вече китайски пазар.
Близо половината от 8500 квадратни метра изложбена площ са заети от френски вина, тъй като Франция е основният доставчик на вино в Азия и Китай. Италианските, испанските и германските вина допълват европейското предлагане.
Тази година изложителите от САЩ са два пъти повече, а компаниите от Австралия и Нова Зеландия са се увеличили с 30 на сто.
Китай и Хонконг са най-динамичните пазари в Азия с увеличаващото се потребление на човек от населението и значително нарастване на вноса (плюс 8,7 милиона каси от 9 литра през 2008г.). Именно към тези пазари се насочват производителите, тъй като Европа и САЩ в момента излизат от кризата, отбелязва Бейнат.