IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Европейски бутилиращи Coca-Cola компании се сливат

Базираната във Великобритания компания ще има годишни приходи от над 12 млрд. долара

21:11 | 07.08.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

В Европа възниква най-голямата в света бутилираща компания на Coca Cola Company. Coca-Cola Enterprises, която бутилира продуктите на едноименната американска компания в Западна Европа, се слива със своите партньори в Германия ( Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG) и Испания (Coca-Cola Iberian Partners) в една от най-големите сделки в европейския потребителски сектор за всички времена, пише Financial Times.

За преговорите още миналата седмица първоначално писа Wall Street Journal.

От сливането, което бе разкрито след цяла година преговори, ще създаде единна група с приходи от над 12 млрд. долара и оперативна печалба от 2,1 млрд. долара. Новото дружество ще е активно в 13 страни. Стъпката е част от инициатива на концерна, който подтиква партньорите си към консолидация, за да се намалят разходите. 

Новото дружество, което ще се казва Coca-Cola European Partners plc, ще бъде със седалище във Великобритания, но ще се търгува и на борсите в Амстердам, Ню Йорк и Мадрид.  В него дял от 48% ще държи Coca-Cola Enterprises, 34% ще са на Coca-Cola Iberian Partners, а компанията майка Coca-Cola Company, която е собственик на германското си бутилиращо подразделение, ще запази останалите 18%.

Coca-Cola държи затегнат контрола над своята верига си за доставки, но въпреки че понякога сама бутилира напитките си, както в Германия, повечето подобни бизнеси извън САЩ са отдадени на франчайзинг.

Председател на борда на новата фирма ще е Сол Даурела, председател на борда на Coca-Cola Iberian Partners, а изпълнителен директор - Джон Брок, който в момента ръководи Coca-Cola Enterprises.

По-големите компании ще имат по-добри възможности да продават, да рекламират Coke и други напитки и да са по-гъвкави при ценообразуването и бутилирането. Потребителите се отдръпват от висококалоричните напитки в полза на бутилираната вода, енергийните напитки и чайовете, с което натежават на по-дребните и по-малко ефективните и гъвкави бутилиращи компании. 

В същото време компанията се бори и с промяната на франчайза за бутилиращите компании в Северна Америка, което е скъпа дейност и се отплаща бавно.

Coke произвежда концентрати, които разпространява на стотици, основно независими, бутилиращи партньори в цял свят. Произвеждането и продаването на концентрата е бизнес с по-висок марж и с по-малко влагане на капитал, отколкото бутилирането на газирани напитки.

През 2013 г. гигантът от Атланта помогна в преговорите за сливане на седем испански и една португалска бутилиращи компании, създавайки бизнеса Iberian Partners.  През същата година групата продаде бутилиращите си активи във Филипините на мексиканската Coca-Cola Femsa SAB. Миналата година компанията пък помогна в сделката за обединяване на бутилиращите операции в Южна и Източна Африка в една компания, която обслужва 12 държави.

Coca-Cola Enterprises придоби сегашната си форма, когато Coke купи по-голямата част от операциите в Северна Америка през 2010 г. Компанията е единствената лицензирана бутилираща фирма на продукти на Coca-Cola в Белгия, континентална Франция, Великобритания, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия и Швеция.

Приходите за второто тримесечие на Coca-Cola Enterprises са спаднали със 17,5% спрямо същия период на миналата година до 1,9 млрд. долара, обяви компанията в четвъртък. Председателят и главният изпълнителен директор Джон Брок отдаде слабите резултати на потребителската среда в Европа и свитото търсене на безалкохолни напитки.

Заради лошото представяне през миналата година Coca-Cola Iberian Partners се опита да съкрати част от служителите си, но испанският върховен съд реши, че компанията трябва отново да ги назначи и да им плати със задна дата. Компанията е собственост на испански семейства, които са партньори на Coca-Cola ot 1951 г. насам.

Сливането на бутилиращи компании в Европа се случва на фона на висока активност на най-силния пазар на придобивания и сливания от години. През този месец Kraft Foods Group Inc. договори сливане с H.J. Heinz Co. в сделка за около 50 млрд. долара. По-рано този месец Coty Inc. се съгласи да купи няколко козметични марки от гиганта Procter & Gamble Co. за сумата от 13 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 1
yourtrueson
преди 9 години
Здравейте г-н Попов, Статията, която сте подготвил е изключително интересната, актуална и подробна. Когато става дума за "компанията майка" обаче, би следвало пълното име да бъде изписано , а не , както е в статията. Не е изключено и да греша. За това, призовавам ви да проверите допълнително и в случай че действително има нужда, да направите корекция. Така освен всичко друго информацията в статията ще бъде и точна.Разбира се ако се окаже, че не съм прав - моля да ме извините за излишната намеса.Успех.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
benasipro
преди 9 години
A така, концерна Крафт/Хайнц сега ще има поне 300+ продукта със запазена марка.Американският Менделез и той влиза яко в Европа (без да е подписано TTIP споразумение)Гигантите Данон и Aрла Фуудс пък държат млечните продукти.Тепърва ще има да ядем джънк фууд.Е как да просперират малките хранителни компании със стойностни продукти ??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още