2014 г. беше много успешна за мобилните разплащания – Apple пусна услугата си за дигитален портфейл през октомври. Портфейлът на Google, PayPal и приложенията за плащане като Venmo също набраха популярност, предава Yahoo Finance.
2015 г. може да предложи дори повече. „Смятам, че истинската дискусия около Apple Pay е как Apple и новото му предложение могат да нарушат функционирането на индустрията“, заяви Никол Синклер, старши анализатор в TheStreet.com. “В момента не виждаме голямо търсене при потребителите или бизнеса, но потенциалът е голям“. Синклер добавя, че хората започват да се замислят как това ще повлияе на компаниите в сектора. „Мечките“ вярват, че картите Visa и MasterCard са почти мъртви и че те ще понесат загуби.
„Това просто не е вярно“, смята Синклер. Големите кредитни компании си партнират с Apple. “Също така, 50% от плащанията в САЩ се правят изключително в кеш и този процент е много по-висок в развиващите се пазари по света – той е по-скоро 75%”. Синклер смята, че ние все още сме по средата на процеса на преминаване към картови плащания и че ще отнеме години докато мобилните плащания станат обичайни.
Въпреки това Синклер не вярва, че потенциалът на Apple Pay е бил калкулиран в цената на акциите на Apple. “Не мисля, че много неща са включени в цената на акциите на Apple”, смята тя. „Акциите на Apple са все още много евтини“. Тя отбелязва, че търсенето за новите iPhone 6 и iPhone 6 Plus остава силно, както и това за Apple watch и други продукти. „Тези акции са евтини спрямо съотношенията, на които се търгува индексът S&P, както и спрямо големината и иновациите [на Apple]”, смята тя.
VeriPhone изнесе доклад в понеделник в 13:30 и Синклер вярва, че при „четене между редовете може да научим повече за Apple Pay”. В САЩ има 8 млн. клетъчни терминала и VeriPhone притежава 5 млн. „Те наистина имат технологията, която ще позволи на Apple Pay да работи“, заяви Синклер. Тя вярва, че компанията ще предаде малко цвят на Apple Pay и на тенденциите в мобилните разплащания като цяло.