40% от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец. Спрямо 2015 г. това е със 7% повече, показва проучване на Visa, представено днес. Според данните все повече хора се доверяват на електронните разплащания.
От проучването става ясно още, че 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания. Според Visa това се дължи на промяна на потребителските навици.
Най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%) и книги (21%). Около 40% от анкетираните са заявили, че правят и резервациите си за почивка през глобалната мрежа.
От прочуването става ясно, че има определени групи стоки и услуги, за които хората предпочитат да плащат само онлайн. В тези категории попадат самолетните билети, почивките и ваучерите за различи козметични продукти и битови услуги.
„Очаква се през празниците онлайн продажбите да нараснат с около 29% спрямо миналата година по това време. Тази Коледа един от всеки трима
българи ще избере електронните разплащания като начин за заплащане на коледните подаръци“, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
От данните на компанията става ясно още, че най-често хората пазаруват от електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%).
Най-важният критерий на купувачите при онлайн покупките е безплатната доставка (62%), следвана от разнообразните категории продукти (62%), отчитат от Visa.


Общинският съвет във Варна се събира на последна сесия за 2025 г.
Коледен автобус радва малки и големи по улиците на Варна
Ученици от Варна надникнаха в света на криминалистиката
ЕС спира постепенно вноса на руски газ
Асен Василев: Ще има индексация на заплатите
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Phillips 66: Рафинирането се рационализира
Защо инвеститорите са притеснени за пазара на облигации в Япония
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Консултациите при Радев продължават в четвъртък с АПС и МЕЧ
КНСБ апелира депутатите да гласуват редовния бюджет
Над 20 000 лв. събра благотворителният бал, организиран от Алумни общността
САЩ подготвят нови санкции срещу Русия
Откриха хиляди отпечатъци от динозаври на алпийски скали в Италия
преди 9 години Заглавието е подвеждащо. 40% от българите пазаруват онлайн, пък проучването обхваща само част от хората. Сигурно над 55 и до 18 са повече от половината българи, значи точната цифра е под 20%. Защо до 55? отговор Сигнализирай за неуместен коментар