IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

5 онлайн стъпки за излизане на нови пазари

Ако компанията не разполага с достатъчно средства, не бива да рискува с подобна експанзия, твърди предприемачът Александър Ненов

15:53 | 25.02.16 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

“Дори да притежавате 30% пазарен дял в България, може да сте беден предприемач. А ако в САЩ имате едва 0,1% от пазара, това може да ви гарантира успех. Ето защо големината на пазара е изключително важна за бизнеса“, заяви по време на събитието Форум „Нови пазари“ интернет предприемачът Александър Ненов.

Излизането на нови пазари звучи все по-привлекателно за много компании, но често то не се случва по най-добрия начин и води до фалит на фирмата и продажбата ѝ на конкуренти. Ето защо предприемачите трябва внимателно да изградят стратегията си, включително тази за представянето на своя бизнес онлайн, когато предприемат толкова голяма стъпка, посочва експертът.

По думите му често новите пазари не са само тези зад граница, а могат да се появят, ако се открие ново предназначение на продукта, за което фирмата не е предполагала. За целта е добре създателите на въпросните продукти да търсят обратна връзка от хора, които нямат нищо общо с бизнеса им и не са обременени по някакъв начин с него.

Според Александър Ненов съществуват пет основни стъпки, които всяка компания да направи, когато иска да излезе на нови пазари. Ето и кои са те:

1. Онлайн съм, значи съществувам

„Има два типа бизнес – такива с и такива без сайт“, коментира Ненов. По думите му днес ако една компания не разполага с уебсайт, тя не съществува, защото едно от първите места, в които потребителите търсят информация за нея, е интернет.

От съществено значение е и на какъв език е сайтът. Той трябва задължително да има версия на английски език и като цяло да е преведен на езиците, в чиито страни ще оперира. Особено полезно е и купуването на домейн от съответната държава. Така, ако решите да работите в Италия, е добре да се сдобиете с домейн „.it”, коментира още Ненов.

Същевременно е особено важно в компанията да има хора, които да могат да говорят на тези езици, защото потребителите ще очакват това. Основният съвет на експерта към предприемачите беше да използват младите хора, които сега излизат от учебните заведения, защото знаят множество езици.

2. SEO

Оптимизацията за търсещи машини (SEO) е нещо, което не бива да бъде пренебрегвано от бизнеса, защото помага за по-доброто класиране на компанията в онлайн търсачките. По думите на Александър Ненов има над 100 фактора, които влияят на това позициониране, като сред тях са историята на домейна, съдържанието на уебсайта, кодът му, заглавието, описанието, ключовите думи, вътрешният и външен линк билдинг, структурираните данни, наличието на сертификати, езиковите версии, сървър/хостинг, мобилната версия и времето на зареждане.

Последна актуализация: 05:53 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още