Time Inc. обяви, че Рич Батиста става новият ѝ главен изпълнителен директор. Ходът е поредното разместване на мениджърите на топ позиции в американската издателска компания, докато тя се опитва да разработи нови линии на дигиталния си бизнес, за да се справи с продължаващия спад на печатната реклама, пише Wall Street Journal.
Бариста поема управлението веднага. Досегашният изпълняващ длъжността Джо Рип ще бъде изпълнителен председател и ще остане в компанията до септември 2018 г.
В интервю 64-годишният Рип посочва, че преди няколко седмици е имал „здравословен инцидент“, който го е накарал да осъзнае, че повече не може да продължава да започва работния си ден в 5 ч. сутринта.
"Трябваше да поставя под въпрос часовете, които влагам в това“, коментира той. „Добре съм, но след дълъг разговор със семейството ми решихме да продължа като изпълнителен председател“, обясни Рип. Той отказа да разкрие повече информация за какъв здравословен проблем става въпрос.
Промените в ръководството се случват в критичен момент за Time Inc., която през тази година осъществява основна реорганизация, имаща за цел да извади на преден план приходите, които не са от печатните издания, и да направи компанията по-конкурентна на дигиталните играчи – от гиганти като Google и Facebook до платформи като Vice Media и BuzzFeed.
Компанията, която е собственик на издания като Sports Illustrated, InStyle, Real Simple и People, сви през миналия месец прогнозата си за годишните си резултати, след като по-високите дигитални продажби бяха заличени от спада на приходите от печата и абонаментите през последното тримесечие.
За Батиста повишението представлява бързо изкачване до върха на компанията. Той тъкмо беше обявен за президент на всички американски марки, като част от реорганизацията през юли.
Запитан дали Time се нуждая от партньор за сливане, 52-годишният Батиста заяви, че се фокусира върху изграждането на приходи и максимизиране на стойността за акционерите.
Батиста е ветеран в медийната индустрия. Той се присъедини към Time Inc. миналата година и помогна за придобиването на HelloGiggles.com, като така фирмата достигна и до младите жени.