Глобалният рекламен пазар няма да се развива толкова динамично през следващата година, както се очакваше досега, става ясно от новите прогнози на три големи компании в бранша.
Рекламните компании Group M (собственост на WPP), Zenith Optimedia (собственост на Publicis Groupe) и Magna Global (собственост на Interpublic) очакват средностатистически ръст за общия рекламен пазар от около 5 на сто за 2015 г. Това е малко по-ниска оценка от предишната прогноза. Причината е слабият пазар в Централна и Източна Европа и преди всичко в Русия. В допълнение растежът в САЩ вероятно ще бъде по-слаб, отколкото се прогнозираше преди това, пише The Wall Street Journal.
В понеделник трите основни рекламни компании намалиха прогнозите си за идващата година. Group M прогнозира ръст в приходите от реклама в световен мащаб от 4,9%. Досега принадлежащата към WPP компания очакваше увеличение от 5 на сто. В сравнение със сегашната година, през която според Group M световните разходи за реклама ще се повишат с 3,9 на сто, това все още е значителен ръст. В САЩ компанията очаква нарастване на разходите за реклама през 2015 г. със само 3,9%, вместо досегашната прогноза от 4,2%.
На подобно мнение за 2015 г. е и Zenith Optimedia. Компанията очаква глобалните рекламни разходи да достигнат 545 млрд. долара, което би представлявало ръст от 4,9%. През септември компанията все още предвиждаше ръст от 5,3%.
Magna Global пък очаква глобалните рекламни приходи да нараснат през идната година с 4,8% до 536 млрд. долара, малко под предишната прогноза от юни за ръст от 4,9%. Това обаче е значително отстъпление в сравнение с очаквания за 2014 г. ръст от 5,5%. През тази година индустрията е била подкрепена от допълнителни събития, като Зимните олимпийски игри, Световното първенство по футбол и американските избори.
Най-силен спад от Interpublic очакват в Русия. Там рекламните разходи ще нараснат с едва 0,8%, като досега се очакваше нарастване от само 7%. Силната корекция се оправдава с падащите цени на енергийните суровини и отдръпването на западните инвеститори.
По отношение на различните категории мобилната реклама ще остане светъл лъч в рекламния пазар. ZenithOptimedia очаква мобилните реклами да генерират 51% от всички нови рекламни приходи между 2014 г. и 2017 г. и да се увеличават средногодишно с 38% през този период. Има несъответствие между дела на разходите за мобилна реклама и дела от потреблението на медиите. Според ZenithOptimedia мобилната реклама ще е 6,2% от всички разходи за реклама в САЩ през тази година, докато според изследователската компания Emarketer мобилното съдържание представлява близо една четвърт от медийното потребление.
„Мобилната технология създава нови възможности за марките за изграждане на взаимоотношения с потребителите, като същевременно програмното купуване на реклами прави комуникацията по-евтина и по-ефективна", казва изпълнителният директор на ZenithOptimedia Стив Кинг.
Рекламата на мобилните устройства остава двигател на растежа според мнението и на трите агенции. Допълнителни разходи до 2017 г. се очакват най-вече в тази област, смята ZenithOptimedia, дъщерно дружество на Publicis, третата по големина рекламна агенция в света. Тя прогнозира, че бизнесът с мобилната реклама ще нарасне до 2017 г. средно с 38% годишно.
Но увеличаването на мобилната реклама се оказва нож с две остриета за индустрията. От една страна, според Magna Global, сега и малките и местните компании, които досега не са харчили пари за това, ще инвестират в реклами. От друга страна, налице е преминаване от традиционни медии, като телевизията, към дигиталните медии. Това има отрицателен ефект върху цените, смята Magna Global. Когато рекламодателите започнат масово да изместват разходите си към дигиталната реклама, те се надяват веднага да успеят да понижат общите си рекламни разходи.
Мобилните реклами и рекламата в социалните медии са били основните двигатели за ръста от 17% в дигиталната реклама през тази година, считат от Magna Global. Фирмата очаква глобалните дигитални приходи да достигнат 30% от общите рекламни приходи през 2015 г., и да се изравнят с телевизионните реклами през 2019 г. Magna Global прогнозира глобалните приходи от дигитална медийна реклама да се увеличат с 15% през 2015 г., в сравнение с 3% ръст за телевизията и едноцифрен спад за рекламата във вестници и списания. Компанията очаква рекламните разходи за традиционните медии общо да растат с 0,8% в световен мащаб през тази година.
Рекламният бизнес очаква спадащи приходи през 2015 г.
Mобилната реклама ще остане светъл лъч на рекламния пазар, смятат водещите рекламни агенции
13:37 | 08.12.14 г.Мобилната реклама остава двигател на постъпленията в бранша. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Акция на седмицата: „Хидравлични елементи и системи“ АД
-
Шефът на марката VW: Не може да избегнем съкращенията и свиването на капацитета
-
Глобалният юг е недоволен от климатичното споразумение на COP29
-
Ядрената заплаха на Владимир Путин е един опасен магически фокус
-
Страните поставят основата на глобалната търговия с въглеродни кредити
-
Кадър на деня за 23 ноември
-
Изправя ли се Европа пред нова газова криза заради спирането на руските доставки?
-
МВР: След влизането в Шенген граничните пунктове ще останат, но движението ще бъде облекчено
-
Меркел не смята, че е отговорна за войната в Украйна
-
ESG стандартите все повече се налагат сред българските компании
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
-
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
"Шелли груп" обмисля пренасяне на производството за САЩ в България
-
Луксозното сирене - новата звезда на черния пазар
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „Хидравлични елементи и системи“ АД
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
2 -
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
-
Криптоиндустрията - инвестиционен ренесанс или поредният балон?
4 -
Фед: Дълговото бреме на САЩ е най-големият риск пред финансовата стабилност
1