Френската рекламна агенция Publicis ще придобие американската компания за дигитална реклама Sapient за 3,7 млрд. долара в брой в желанието си да ускори растежа си, след като претърпя неуспешно сливане по-рано през годината, пише Ройтерс.
Publicis се надява бурния растеж на рекламната индустрия в интернет и най-вече в Северна Америка, който сериозно задминава този в Европа, да ѝ помогнат да не изостава от конкурентите ѝ, като WPP и Interpublic.
Изпълнителният директор на Publicis Морис Леви отдава слабото представяне на компанията на проваленото сливане с втората по големина рекламна агенция в света Omnicom, обявено през август 2013 г. и изоставено през май тази година.
Според някои анализатори обаче цената от 25 долара за акция (премия от 44%), която Publicis е готова да плати на Sapient, е прекалено висока за компания, чийто растеж вече е достигнал своя връх. Освен това сделката до голяма степен убива надеждите на акционерите на компанията да получат пари в близкото бъдеще.
Анализаторът на UBS Тамсин Гарити посочи, че Publicis е под натиск от инвеститорите и се очаква да обяви програма за обратно изкупуване на акции в петък. „Придобиването на Sapient прави този вариант малко вероятен“, каза тя.
Леви защити решението за придобиването, изтъквайки, че така компанията ще се сдобие с по-голяма стойност в дългосрочен план, отколкото ако изкупи обратно свои акции. Той обеща да уведоми инвеститорите за намеренията си за дивидентите и обратните изкупувания през ноември.
„Тази сделка ще създаде основата за ускоряване на растежа, предоставяйки на Publicis достъп до нови пазари и приходи“, каза Леви.
Publicis обяви, че сделката ще се финансира с налични средства и нов дълг и няма да се отрази върху кредитния рейтинг на компанията. Агенцията не посочва кога придобиването ще започне да се отразява на печалбата на компанията, но прогнозира годишни икономии на разходи в размер на 50 млн. евро.
Приходите от продажби на Sapient нараснаха с 14,1% до 1,1 млрд. евро през миналата година, задминавайки с много ръста на продажбите на Publicis от 1,2%, независимо че френската компания отчете по-висок марж на печалбата.
Ръководството и Надзорният съвет на Publicis са подкрепили сделката единодушно, каквото е сторил и Бордът на Sapient, който ще препоръча на акционерите да пуснат книжата си на търг. В резултат Sapient ще бъде премахната от регистрите на американския извънборсов пазар Nasdaq.
Вижте още интересни новини и видео материали в сайта на Bulgaria On Air