Playboy Enterprises Inc. - компанията майка на известното мъжко списание, обмисля продажбата си, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с обсъжданията. Ходът идва скоро, след като издателят се отказа от голите снимки и започна преструктуриране за дигиталната ера.
Инвестиционната банка Moelis & Co. съветва Playboy, която основателят на компанията Хю Хефнър свали от борсата през 2011 г. заедно с частния инвестиционен фонд Rizvi Traverse Management. Хефнър притежава приблизително една трета от акциите на компанията, казват запознати източници.
Playboy не разкрива подробни финансови данни. През 2015 г. компанията е генерирала приходи от 38 млн. долара от медии, включително списанията и дигиталните медии, както и 55 милиона долара от лицензиране на марката си към други фирми, показват документи, с които разполага The Wall Street Journal. Бизнесът с лицензиране може да бъде оценен на стотици милиони долара, казват хора, запознати с въпроса.
Playboy може да донесе на собствениците си над 500 милиона долара, а сред потенциалните купувачи биха могли да бъдат компании, които ще лицензират марката за употреба в сферата на потребителските стоки, медии или „трофейни“ купувачи. Заинтересованите са както от САЩ, така и от чужбина, но сред тях няма американски медийни компании.
Засега не е имало среща между продавача и кандидат-купувачите, пише още WSJ.
Сделката от 2011 г., при която Playboy стана частна компания, оцени компанията на 207 милиона долара. Дружеството притежава други активи, като например имението Playboy в щата Калифорния, което бе обявено за продан при цена от 200 млн. долара. Хефнър е придобил имота през 1971 г. за рекордните тогава 1,05 млн. долара. Имението, което разполага с 29 спални, огромна кухня, изба, домашен театър, отделна къща за игри, фитнес, тенис корт и басейн, има доста бляскава история предвид всичките партита и звездни гости, но според брокери едва ли някой ще даде исканата цена от 200 млн. долара.
Дотук най-скъпият имот в района, където се намира имението, е продаден за 102 млн. долара. Става въпрос за имението Fleur de Lys, което смени собственика си през 2014 г. и което е и по-голямо като площ в сравнение с това на Хю Хефнър.
Когато Playboy обяви имението за продан, са се появили кандидати за цялата компания, което е накарало компанията да привлече Moelis, която да разгледа всички опции. Банката очаква да проведе наддаване за компанията сред всички кандидати. Възможно е компанията да избере да се продаде на части, или въпреки офертите да не се продава и да продължи самостоятелния си живот.
Едно от най-популярните списания в света напоследък изпитва сериозни трудности в привличането на абонати и рекламодатели, след като свали голите фотосесии от страниците си.
През последните няколко години главният изпълнителен директор на Playboy Скот Фландърс бе принуден да затегне коланите. Пред FT той казва, че промяната в стратегията на компанията се дължи на невъзможността ѝ да се съревновава с наличието на безплатна порнография в интернет.
Списанието има тираж от около 800 000 броя, което е сериозен спад от пика от 5,6 милиона броя през 1975 г., показват данни на Alliance for Audited Media.