IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мечтата за най-големия рекламен концерн си остава само мечта

Omnicom и Publicis се отказват от планираното мегасливане за 35 млрд. долара

12:16 | 09.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Джон Рен (вляво) и&nbsp;Морис Леви, когато отношенията между двете компании все още бяха приятелски. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Джон Рен (вляво) и Морис Леви, когато отношенията между двете компании все още бяха приятелски. Снимка: Ройтерс

Планираното сливане на рекламните агенции Omnicom и Publicis, което трябваше да създаде нов лидер на световния пазар, се провали. Двете страни са се договорили да отменят сделката в размер на 25 милиарда евро, съобщават компаниите. Причината за решението - затруднения при приключването на сделката в рамките на разумен период от време, предава Ройтерс.

В съвместното изявление се споменава бавният напредък, който е предизвикал известна степен на несигурност, противоречаща на интересите на двете дружества. Предизвикателствата са прекалено големи: „Затова решихме, че всеки ще продължи сам по пътя си". Според агенция Ройтерс, която цитира вътрешни източници, причина за провала е и спор за определени условия и за поста главен финансов директор в новата структура. 

The Wall Street Journal съобщава за проблеми с получаването на необходимите данъчни и антитръстови одобрения за обявеното за "сливане на равен с равен". Също така съществувал и дебат относно това кой трябва да бъде обозначен в сделката като купувач. "Забелязахме  преди няколко седмици, че сме в задънена улица", цитира вестникът Морис Леви, председател на Publicis. „Най-доброто решение е да откажем сега и отново да се съсредоточим върху собствените си планове". Джон Рен, главен изпълнителен директор на Omnicom, обвини за неуспеха „различни корпоративни култури".

Още при обявяването на плановете се появиха съмнения дали те може да се реализират. Въпросът бе дали „равната природа на брака“ ще устои на изпитанието на времето. Пиер Ферагу, анализатор в Sanford C. Bernstein Research, заяви, че може да отнеме няколко години, преди да стане ясно дали културите на Publicis и Omnicom ще се слеят, или ще се появят пукнатини в т. нар. „сливане между равни“. Друг проблемен въпрос бе, че двете компании работят за конкуренти. Така например Omnicom обслужва Pepsi, докато Publicis се грижи за кампаниите на Coca-Cola. 

Проблемите с данъците също се оказаха трънлива тема, както пролича още през април от пресконференция на Рен, когато той призна, че компаниите все още не са си осигурили одобрение за това да бъдат данъчно базирани във Великобритания, като в същото време са правно базирани в Холандия.

Въпреки че процесът по потенциалното сливане бе ръководен зле, натискът в индустрията към по-голяма консолидация продължава да е силен, предвид фактът, че клиентите притискат компаниите за по-ниски цени, смята Брайън Уийзър, старши анализатор на Pivotal Research. „Сливанията и придобиванията продължават да са актуални, но вече има по-изразени вкусове”, добави той, като посочи потенциалните сделки, които може да се случат при агенции като Interpublic Group и Havas.

Плановете на базираната в САЩ Omnicom и френската компания Publicis бяха обявени през юли 2013 година. През януари Европейската комисия даде разрешение за сливането. Чрез него би възникнала компания с повече от 130 000 служители. Сделката щеше да засенчи досегашното на-голямо сливане в бранша – сделката за придобиването на Aegis Group за 4,9 млрд. долара от японската Dentsu през 2013 г.

Към базирания в Ню Йорк Omnicom принадлежат агенциите BBDO Worldwide, DDB и TBWA. Под покрива на парижкия концерн Publicis са агенциите Leo Burnett Wordwide, Saatchi & Saatchi и DigitasLBi.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:40 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още