Интересът към специализираните спорни медии очевидно расте. След като германският медиен концерн ProSiebenSat.1 обяви преди дни, че придобива 57,5% от компанията, която излъчва Sportdeutschland.TV, сега стана ясно, че Discovery Communications поема пълен контрол над далече по-известният спортен канал Eurosport.
Американската медийна компания влезе в Eurosport през декември 2012 г. с дял от 20%, а през май 2014 г. стана мажоритарен акционер. Досега 49 на сто от дела в Eurosport бе собственост на френската група TF1, която преди навлизането на Discovery преди три години бе единствената компания зад спортния канал.
За дела си TF1 ще получи от Discovery Communications 491 млн. евро. Сделката се случва по-малко от месец, след като компанията закупи телевизионните права за олимпийските игри в периода 2018-2024 г. за Европа (без Русия) за 1,3 млрд. долара.
„Да поемем пълен контрол над Eurosport е кулминацията на нашата отдаденост в затвърждаването на канала като водещ спортен бранд“, е цитиран изпълнителният директор и президент на Discovery Communications Дейвид Заслав.
Американската компания с най-голям акционер милиардера Джон Малоун е една от първите, които поглеждат към европейския пазар чрез агресивно навлизане с най-популярните спортове.
Discovery вече е осигурила правата за над 7500 часа спортни събития, които включват Шампионската лига по футбол и Лига Европа (за отделни пазари), както и американското футболно първенство МЛС, германската Бундеслига, тенис и колоездене.