IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дават близо 600 млрд. долара за реклама през 2015 г.

Мобилната реклама е ключов двигател за очаквания общ ръст от 6% спрямо тази година

14:47 | 11.12.14 г.
<p>
	&nbsp;Китай ще стане вторият по големина пазар на мобилна реклама в света догодина. Снимка: <em>архив Ройтерс</em></p>

 Китай ще стане вторият по големина пазар на мобилна реклама в света догодина. Снимка: архив Ройтерс

Рекламодателите ще похарчат 592,43 млрд. долара в световен мащаб през 2015 г., сочат данни на eMarketer. Това би представлявало ръст от 6% спрямо 2014 г.

В момента петте най-големи пазара са САЩ, Китай, Япония, Германия и Великобритания. Въпреки че Великобритания изостава от Япония и Германия по общи рекламни разходи, дигиталният й рекламен пазар ги изпреварва.

САЩ остават най-големият рекламен пазар в света. Следващата година се очаква рекламодателите там да похарчат над 189 млрд. долара, което формира 31,9% от глобалния рекламен пазар. Тази цифра е по-висока от общата стойност за Китай, Япония, Германия и Великобритания. Прогнозата е до 2018 г. САЩ да задържат относително същия дял, който леко ще се понижи до 31,1% и ще продължи да привлича повече средства за реклама от останалите страни в топ 5, взети заедно.

Мобилната реклама е ключов двигател на ръста в световен план, като се очаква рекламодателите да насочат общо 64,25 млрд. долара за мобилна реклама през 2015 г., което ще е увеличение от близо 60% спрямо 2014 г. Прогнозата е тази цифра да нарасне до 158,55 млрд. долара до 2018 г., когато се очаква мобилната реклама да формира 22,3% от общия световен пазар.

От eMarketer поясняват, че са повишили прогнозата си за мобилната реклама основно заради по-бързия от очакванията ръст на мобилния рекламен пазар в Китай. Според последните данни рекламодателите ще дадат 6,39 млрд. долара за мобилни реклами в Китай през тази година, което ще е ръст от 600% спрямо миналата година. Сумата се очаква да се увеличи с още 90% до 12,14 млрд. долара през 2015 г. По този начин Китай ще задмине Великобритания и Япония и ще стане вторият по големина пазар на мобилна реклама в света.

Делът на мобилната реклама от дигиталния пазар ще надмине 50% през 2017 г. Междувременно делът на дигиталната реклама от общия пазар ще достигне 33,5% през същата година, прогнозират още от eMarketer.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още