Въвеждането на забрана за публикуване на резултати от свързани с избори проучвания в периода на предизборна кампания нарушава правото на информираност, свободата на словото и изразяването. Това се посочва в декларация на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение, предава БТА.
Декларацията е във връзка с гласувани от правната комисия промени в Изборния кодекс, които забраняват публикуването на резултати от социологически проучвания в периода на предизборна кампания.
Подобна практика съществува единствено в тоталитарни държави и беше позната на българските граждани от периода преди 1989 г., заявяват от асоциацията.
Според тях такава забрана отваря широко поле за манипулации чрез възможността в публичното пространство да се тиражират резултати от проучвания за изборите, зад които не стои никой и респективно никой не носи отговорност.
В епохата на социалните мрежи, където може да се разпространява всичко, подобна забрана е безсмислена и поставя в неравностойно положение всички медии, които работят професионално и отговорно, посочват от организацията.
Забраната е и дискриминационна, тъй като с нея не се ограничава правото на партиите да поръчват проучвания за изборите, а само правото на гражданите да се информират, пише в декларацията.
Асоциацията настоява за спазване на принципите на демократичната държава и категорично се противопоставя на тази промяна в Изборния кодекс.
Декларацията е изпратена до председателя на парламента Цецка Цачева и председателя на правната комисия към НС Данаил Кирилов, с копие до премиера, президента, омбудсмана и медиите.
преди 8 години Ох тя една социология , обективна , безпристрастна , неподкупна ((: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ТАЗИ е аФФторитарна. Наглед като ТИКВА на плет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар