Министърът на туризма Николина Ангелкова разпореди проверка за категоризацията на заведение в Харманли, за което клиент твърди, че е получил сметка за престой без консумация, съобщават от ведомството.
Според сигнала, подаден до Министерство на туризма, на 15 август, посетителят е платил 5 лв. за „нищо - 1 час“, както е отбелязано на касовата бележка, приложена към сигнала. От сметката се вижда, че от кафе-сладкарница „Оскар“ са поискали сумата в 22.25 часа.
Министерство на туризма незабавно е сезирало Комисията за защита на потребителите и Национална агенция по приходите за последваща инспекция на заведението.
Това е поредният сигнал за начисляване на екзотични такси в търговски обекти в страната. След такса "Празен стол" се появи и такса "Желание на клиента".
В първия случай заведение в Созопол се прочу с такса "празен стол". Скандалът избухна, след като бе публикуван касов бон, в който освен консумираните храни и напитки са включени и по 20 лв. за незает стол на масата за предварително резервирани места. Така клиентите трябвало да платят допълнително 80 лв.
В случая с таксата "желание на клиента" на снимка, публикувана в социалните мрежи, се вижда, че освен поръчаната храна, клиентът трябва да заплати въпросната такса на стойност 2 лева.
През последните дни летовници се оплакват в социалните мрежи и от други странни такси в заведения по морето. Във Facebook потребител разказва за получена нерегламентирана и нефигурираща никъде в менюто такса "празна чиния", която персоналът на заведение в Созопол си удържал от празнуваща компания.
Начисляването на такса “желание на клиента” е нарушение, за което санкцията е от 500 до 3 хил. лева, каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП ) Димитър Маргаритов.
Заведението с такса "празен стол" пък може да остане без звезди и да бъде санкционирано с глоба от 1000 до 30 хил. лева.
Министерството призовава гражданите да бъдат бдителни към подобни ситуации и при нужда да сигнализират на телефон +359 2 90 46 833 или на и e-mail: control@tourism.government.bg.