IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Р. Драганов: Рекламата на туризма ни не е довела нито един турист

Създаваме фалшиви реклами за туристите, заради които ще трябва да плащаме компенсации, каза експертът

09:54 | 03.06.15 г. 5
Р. Драганов: Рекламата на туризма ни не е довела нито един турист

Проблемът с рекламата на българския туризъм е, че тя не успява да ни превърне в разпознаваема туристическа дестинация. Това заяви Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред bTV.

По думите му рекламният слоган на Министерството на туризма, както и мерките за привличане на чужди туристи у нас не са известни на нито един турист и никой не е дошъл в България благодарение на тях.

„Министърът на туризма в момента няма нито една атракция публична държавна собстеност, която да управлява. Министърът не знае как да докара и един турист на тази своя собственост, която не знае, че я има”, каза Драганов.

Именно затова според него сме измислили фалшиви реклами, които са подвеждащи за туристите и според българското, и по европейското законодателство. „Защото ако покажеш нимфи по плажа и дойде туристът и не намери нимфите на плажа, ние сме длъжни да му платим цялото пътуване плюс морални щети за това, че той е пропуснал да си отпочине и ние трябва да го компенсираме заради фалшива реклама”, каза експертът.

Драганов обаче посочи, че нито веднъж не е видял да се рекламираме като алкохолна дестинация, а единствено като дестинация за младежки и спортен туризъм. Няма нито един туроператор, който да предлага почивки у нас по този начин, категоричен бе той. 

Румен Драганов отново подчерта стария проблем, че някой трябва да управлява богатото културно-историческо наследство на България – туристическите атракции, които са публична държавна собственост. И допълни, че министърът на туризма все още не е представила дългоочаквания регистър на туристическите атракции. По думите му и това не е достатъчно, защото въпросът е колко работни места създават тези атракции.

Относно кризата с кадрите в туризма Драганов коментира, че у нас имаме 166 училища за обучение на туристически кадри, но никой от тях не работи тук, защото няма мотивация. Тези млади специалисти намират реализация предимно в чужбина и по круизи, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
Nathan
преди 9 години
При ,,фалшива", недостоверна или подвеждаща реклама Министерството на туризма може да бъде подведено под отговорност, както по силата на европейското законодателство, регламентиращо подвеждащата и недостоверна реклама,така и по българските закони ЗЗП. Така например един турист може да се снабди с брошурата,рекламираща България , като дестинация на мечката-гризли, нимфите и други митични и несъществуващи обекти и фигури и да осъди Министерството на туризма да му заплати направените разходи плюс обезщетение за загубеното време. Обезщетение може да се търси , както на договорно ( произтичащо от факта, че брошурата е издадена от ,,компетентен държавен орган-Министерството на туризма), така и на деликтно основание - отговорността на предложителя за достоверността на предложението по Закона за защита на потребителите. Истинската трагедия,обаче би настъпила ако този измамен от МТ потребител се обърне към чуждестранните медии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 2
qnidopi
преди 9 години
***. Потока ни е извън България, защото тук е СКАПАНО. Кой беше ти, че да ме задължаваш да харча парите, които АЗ съм изкарал, където ТИ си решил? Не ти трябват ваучери - като искаш зимаш заплатката и отиваш в "Слънчев бряг" да стимулираш родната икономика.Баси - такива като тоя са за затвора направо..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 17 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 9 години
Подкрепям с две ръце идеята! Нека даже да закръглим сумата направо на 1 млрд! Може даже сумата да се превежда целево направо в сметка на Красимир Гергов - той знае нанатък кое-как се прави! За да не се мъчат в министерството с търгове, комисионни и пр. бюрокрация.И за ваучерите подкрепям! Даже да станат задължителни! Българите, които се шлаят заблудено в чужбина да подлежат на съдебно преследване по НПК! А почиващите два пъти за сезон по нашето море да получават материално стимулиране във вид на парични суми.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 19
fall
преди 9 години
За да е ефективна рекламата, трябва да е в много по-голям обем. Държавата трябва да отделя значително повече средства, поне 500-600млн.лв. на година за реклама, за да успеем да станем разпознаваема и привлекателна дестинация за чужденците. Само с някакви спорадични кампании нищо няма да се постигне.Отделно, нека вече да въвеждат ваучерите за почивки в БГ-то. Да може да насочим нашия туристопоток да почива на нашето черноморие, а не населението ни да се шляе заблудено в чужбина. Това също ще е добра мярка за развитието на туризма у нас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 2
Mike Florida
преди 9 години
Младите и качествени кадри ги няма, защото в 90% от случаите хотелите и обектите са държат от мутрите на прехода. Те плащат 400 лева, за които смятат, че работещите са им роби. Как така става, че в Турция при сходни цени на пакетите, заплатите на работещите в сектора са 4-5 пъти по-високи.Истината е, че от мутри мениджъри в туризма не става. Докато тези 90% са в същите ръце ще наблюдаваме само издевателство над работещите и пълна пошлизация на бранша, вместо да се развива потенциала на страната като водеща туристическа дестинация съобразно нейните дадености, които са прекрасни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още