От следващата година започва строителството на магистрала „Хемус“, но към днешна дата могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея - за участъка от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред „Нова телевизия“.
А за всички 300 км са нужни процедури по отчуждения, за които трябват законови промени, посочи регионалният министър.
Павлова обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансирана с пари от европейските фондове. Половината от магистрала "Хемус" е с европейско безвъзмездно финансиране, а за останалата част - при Велико Търново и Шумен, ще трябва да финансираме със собствени средства, обясни министърът.
„Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни Павлова.
Няма да бъде въвеждана такса за магистралата, каза още регионалният министър. Тя коментира, че засега не се предвижда такава, защото няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни.
Павлова съобщи още, че се предвижда винетките да станат електронни, както и да да се въведе GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. “Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, посочи регионалният министър.
Относно магистрала "Струма" министърът коментира, че се предвижда изграждането на 13-километров тунел и се работи по детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. „Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.
"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.
Министърът обясни, че наследява две неработещи министерства и целият инвестиционен процес е блокиран. „Не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона, за да започне да функционира отново инвестиционният процес по един подреден начин. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, каза Павлова.
преди 9 години Е това...ако това е нивото на...да кажем спора, то е ясно що не искаш да водиш спорове. По твоята логика излиза, че асфалта е нещо ненужно...ПС: Кой е АХ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ха здравей :)Казах, че няма да споря ама ти понеже си многознайко...Та да ти кажа, в моя край и римският път и римският мост си стоят от онова време / ти като календар не знам знаеш ли за него/ та и те не са асфалтирани... за Т.Ж. и за А.Х. също не са споменали щото и втория не е асфалтирал.....обичал е римския цимент :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години не знам от къде са ти тия два минуса. Все едно никой не знае как е умрял Гео Милев и защо(щото е писал стихотворения, 1925та година на 30 год.). Между другото-губи си окото докато се сражава за Отечеството, ако и да е комунист. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми след като е лесна територията що по царско няма ни един метър асфалтов път(първият е 58ма)? И що основно баш тоя ТЖ е построил мрежата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добър ден :)Нали се разбрахме да не спорим...сега гледам вече и лагери сте строили, кой от кой по-голям :) Е хубаво ама чавдарчета или пионерчета има там... :))) ако бяха поработили, тези магистрали да бяха ги свършили преди 30 години. А магистралата до Оризово я намери Ж.В. докато се разхожда из Тракйското поле .... а за Хемус госпожата ти е написала, че я започва следващата година и е права...Т.Ж. си направи двоен път с виадукти и тулени само до тах :) И сега пак сериозно... на такава малка територия с толкова лесен терен до сега да има само една магистралка...е срамота!!! Чул ли си, че Марицата и бе вчера срока да е готова...е сега следващата година...та за Хемус ако знаеш кой ще реже лентите 2020 а за Струма 2022 те кой ще е :)Не спори а работи...един беше споменал РАБОТА РАБОТА РАБОТА... ама ги няма работарите ...само писатели и многознайковци... :)Ще поживеем ще видим... :)))Лошото е че си мина живота и само броим загиналите по шосетата... :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добър ден :)Нали се разбрахме да не спорим...сега гледам вече и лагери сте строили, кой от кой по-голям :) Е хубаво ама чавдарчета или пионерчета има там... :))) ако бяха поработили, тези магистрали да бяха ги свършили преди 30 години. А магистралата до Оризово я намери Ж.В. докато се разхожда из Тракйското поле .... а за Хемус госпожата ти е написала, че я започва следващата година и е права...Т.Ж. си направи двоен път с виадукти и тулени само до тах :) И сега пак сериозно... на такава малка територия с толкова лесен терен до сега да има само една магистралка...е срамота!!! Чул ли си, че Марицата и бе вчера срока да е готова...е сега следващата година...та за Хемус ако знаеш кой ще реже лентите 2020 а за Струма 2022 те кой ще е :)Не спори а работи...един беше споменал РАБОТА РАБОТА РАБОТА... ама ги няма работарите ...само писатели и многознайковци... :)Ще поживеем ще видим... :)))Лошото е че си мина живота и само броим загиналите по шосетата... :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Безпристрастният гляс на историятя:Концлагери в Царство България"По време на участието на България във Втората световна война, прогерманското правителство създава система от концлагери, в които депортира противници на политиката си, а по-късно и съветски военнопленници. По-известни лагери са Еникьой, Гонда вода, Свети Кирик, о-в Св. Анастасия (Болшивик). По същото време се създава и лагерът на остров Белене, използван и по време на тоталитарното управление след 9.9.1944 год."И даже и тази информацея не е съвсем вярна и изчерпателна! Първите концлагери в България ги създава проф. Ал. Цанков след преврата през 1923 г. Той създава и практиката на масовите екзекуции без надлежно съдопроизводство, както и първия в България закон - ЗЗД, по който се издават смъртни присъди и на малолетни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години са построили най-много концентрационни лагери. Пък да не коментирам, че САЩ все още имат действащи такива. А тая диктатура Русия няма ни един към днешна дата. Що така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не браня концлагерите или строителите им. По принцип са *** работа. Обаче, много преди комунистите да почнат да строят концлагери в България, за тях вече е имало построени. За справка-Свети Кирик.ПС: Ком. комцлагери не са това, което намекваш:" В поверителната справката се изнасят и конкретни данни за настаняване в ТВО:1949 г. - 249 души, 1950 г. - 233,1951 г. - 1459, 1952 г. - 355"За цялото време в Белене са минали около 12 000 човека. Чел съм и разни неща за над 100 000, ама не са подплатени с документи, а е много съмнително в соца да не се е водила точна статистика. По скоро е плашило за децата-нещо като народният съд. На народният съд(между другото-съвсем законен, готов съм тук да споря по темата) са убити 2700 човека. Ако сега направим народен съд ще си заминат много повече от 2700. Даже ей тук да се съберем и ние да сме членовете. Освен това-ако се разровиш из статистиките, когато извадиш Хитлер и Сталин от картинката, ще видиш, че т.нар "демокрации" са построили най-много отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години коригирай нещата-12 милиарда общ дълг до 89та, сега е...ако е 40(щото не съм гледал скоро, ама май е 42) е само държавният. Отделно има в пъти по толкова. Сиреч-егати и просперитета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар