Възобновява се процедурата за концесия на Летище София, това обяви в ефира на телевизия „Европа“ министърът на транспорта Ивайло Московски.
Припомняме, че процедурата бе спряна в началото на април от служебния кабинет на Огнян Герджиков с мотива, че не е изгодна за държавата.
Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздрави БДЖ. Дълговете на държавната железница възлизат на над 440 млн. лв.
Той обяви, че ще смени и ръководството на аеропорта. Директор ще бъде Владимир Рапонджиев, който е бивш началник по сигурността и беше уволнен от сегашния шеф на аерогарата Пламен Станчев.
Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището. Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма
„С концесията трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в БДЖ. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията“, каза транспортният министър.
„Доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с Летище София. Само да обясня, че по Закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори", обясни Московски.
Според него Рапонджиев повече от 10 години е отговарал за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. „Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях", категоричен е Ивайло Московски.
Той посочи още, че е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ.
В началото на новата седмица ще са ясни заместник-министрите на транспорта.
преди 7 години ТОЯ отдавна трябваше да е в затвора. По съвкупи заслуги. Включително и за продажбата на шофьорски книжки на неграмотни от гетата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всичко си идва на мястото. ГЕРБ спечели и договорката между Ердоган и пощенския гълъб е в действие. ГЕРБ ще даде летището на турски безнесмени да потъпкат нашия сектор. Сигурно ще ни задължат да говорим на турски на летището. Това е поредното предателство на народ и родина!На онези орел-рак и щука (тримата патриотари, алчни за власт и пари) въобще не им вярвам. Те също гонят своите сметки. Започнаха да редуцират обещанията си отпреди изборите под предлог за консенсус. Жална й майка на България! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Летище София отдавна трабваше да бъде дадено на концесия и колкото по вече се забавя даването му на концесия толкова по вече се увеличават загубите и концесионите възнаграждения Този министър заслужава аплаузи но същевремено и критика В предишния си мандат тои клекна пред профсъюзите и забави процедурата Надявам се сега че ще бъде по решителен и ще завърши процедурата Ако се забави още Б Д Ж пътнически превози ще удари кепенците а летище София ще остане едно малко регионално летище със затихващи функции отговор Сигнализирай за неуместен коментар