Новият транспортен министър Ивайло Московски ще рестартира процедурата за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“, макар и да призна същевременно, че никой няма желание да купи дружеството.
„Дружеството е в такова състояние, че там трябват огромни инвестиции и огромно преструктуриране, за да може да тръгне на печалба“, обясни той.
В ефира на „Нова телевизия“ той припомни, че през 2013 година компанията е имала 3 млн. задължения, а към днешна дата те вече са 14,5 млн. лева.
През последните месеци един от основните клиенти на дружеството – Христо Ковачки ( чрез свързаната с него ТБД - Товарни превози", която е собственост на ТЕЦ "Бобов дол") е подал искане за лиценз за превозвач. То все още не е удовлетворено, но когато това стане, значително ще намалеят товарите, които се превозват от „БДЖ – Товарни превози“, прогнозира още Московски.
Според него тежкото състояние на жп сектора е заради липсата на адекватни инвестиции. „Ако приемем като сравнение, че нашата мрежа е горе-долу колкото тези на Чехия или Австрия, десетократно по-малко средства се отпускат от държавата за поддръжка и развитие на жп мрежата“, обясни той.
В България локомотивният състав на БДЖ е на възраст между 35 и 40 години и части от мрежата не са автоматизирани. Заради липсата на електронни системи съотношението между служител на километър железопътен път е 2,5 пъти по-голямо, отколкото е средното за Европа, обясни министърът.
Същевременно Московски напомни и за местата, които не са електрифицирани и по тях се движат дизелови локомотиви. Освен това по думите му средната скорост по мрежата е 50 км/ч, което е и предпоставка за големи закъснения на влаковете.
Московски коментира и зачестилите инциденти в сектора, като посочи, че това се дължи на 80-километрово трасе, което се рехабилитира по европейски програми, но заради това и гарите са изключени от системата на сигнализация и трасето се управлява ръчно. За да не се стигне до фатален инцидент, вчера Московски нареди спиране на движението в участъка и извозването на пътниците с автобуси.
В момента се изготвят графиците за трансбордиране на пътниците, обясни министърът.
преди 10 години Всъщност не е вярно, че никой не ще да купи БДЖ - Товарни превози.Преди да отменят процедурата по продажба имаше поне 3-*** сравнително сериозни кандидати.Плюс още поне 2-***, на които беше намекнато, че няма смисъл да участват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сега остава да подарите Товарни превози на някой ваш човек за 1 лв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар