Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две имуществени санкции срещу eMAG на обща стойност малко над 750 хил. лева.
Компанията е наказана заради нелоялна конкуренция с посланията за „Черния петък“ миналата година и във връзка с провеждана рекламна кампания „1+1 гратис Tassiomo”, става ясно от съобщение на комисията, публикувано на официалната й интернет страница.
След сигнал от потребители относно провежданата кампания за „Черния петък“ на 29 ноември 2013 година регулаторът е наказал румънската компания Dante International, която управлява електронния магазин eMAG, заради недобросъвестни търговски практики. Според сигналите компанията предварително е завишавала цените на продуктите и след това е предлагала „най-много и най-големи намаления“, което е заблуда за потребителите.
„Рекламните послания „Black Friday, денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от провежданата кампания „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение на начина на формиране на крайната цена за потребителите“, се казва в решението на КЗК.
Потребителите са подали и оплаквания за бързото изчерпване на рекламираните стоки. Въпреки мащабната рекламна кампания някои от продуктите са били единични бройки и с тях се цели единствено привличане на интереса към промоцията, отбелязва регулаторът.
Заради тези нарушения на румънската компания е наложена санкция от 551 хил. лева, което е 4% от приходите от продажби на онлайн магазина през 2013 година.
Допълнителна санкция от 206,8 хил. лева е наложена и за рекламната игра на компанията „1+1 Tassimo”.
еMAG ще обжалва санкцията, наложена от Комисията за защита на конкуренцията по повод промоционална кампания „Черен петък“ 2013 г. и кампания „1+1 гратис Tassimo”. Според компанията наказанието е необосновано високо и не отговаря на цитираните в решението нарушения.
През миналата година компанията за първи път организира кампанията „Черен петък“, предлагайки големи намаления на своите продукти. „Тази година продължаваме с втора кампания, изцяло в полза на нашите клиенти“, обясняват от eMAG.
„Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени“, е записано още в позицията на компанията.
При старта на втория „Черен петък“ за компанията в сайта са влезнали към 100 хил. посетители, а три часа след началото вече са закупени 70 хил. продукта на стойност 6,3 млн. лева.
* Статията е допълнена с позицията на eMAG по казуса