Модернизацията на жп отсечките София – Волуяк, в която попада и жп възел София, и на София – Елин Пелин е сред избраните от Европейската комисия (ЕК) проекти за финансиране по Механизма за свързване на Европа.
Днес ЕК предложи да се отпуснат 13,1 млрд. евро за 276 транспортни проекта, избрани в рамките на първите покани за представяне на предложения по финансовия инструмент, съобщават от Комисията. С тази инвестиция се разчита и на привличането на допълнително публично и частно финансиране на обща стойност от 28,8 млрд. евро, посочват още от ЕК.
Освен двете жп отсечки, ЕК е одобрила за финансиране и проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав, по който България работи съвместно с Румъния.
Проектът за ремонта на жп линията София – Волуяк е за над 104,5 млн. евро, като по линия на Механизма може да се финансира до 73% от стойността. За линията София – Елин Пелин са необходими малко под 68 млн. евро, като делът на финансирането от финансовия инструмент достига 85 на сто. Проектът за корабоплаването е за малко над 7 млн. евро, като също ще получи 85 на сто финансиране.
Избраните проекти са предимно за обекти, които са част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Сред тях са водещи инициативи, например за железопътната линия „Rail Baltica“, за планинския тунел „Бренер“, за водния път „Сена — Еско“, за моста „ Каланд“ или за постоянна връзка в пролива Фемарн-Белт.
Сред по-малките инициативи са трансграничните проекти между Гронинген и Бремен, железопътната линия „Железен Рейн“, планове за развитието на технологиите за втечнен природен газ (ВПГ) и проекти за подобряване на условията за корабоплаване по река Дунав.
Поканите по Механизма за свързване на Европа стартираха през 2014 г. От ЕК посочват, че са получени над 700 предложения на обща стойност три пъти по-голяма от наличните средства.
Решението на ЕК за финансирането трябва да бъде официално прието от Комитета по Механизма за свързване на Европа, който ще заседава на 10 юли 2015 г. След това отделните споразумения за отпускане на безвъзмездни средства ще бъдат подготвени от Изпълнителната агенция за иновации и мрежи (INEA) и ще бъдат сключени с получателите на средствата през втората половина на 2015 г., пояснява Комисията.
По плана „Юнкер“ - другият мащабен план на Европейския съюз (ЕС) за инвестиции, страната ни кандидатства с 2 жп проекта – трасето от Карнобат до Синдел и от Русе до Варна, три пътни проекта – скоростните пътища Видин – Ботевград, Русе – Велико Търното и София – Калотина, няколко далекопровода, пречиствателни станции за над 40 общини, нови системи за депониране на отпадъци, проекти за затваряне и рекултивация на депа за боклук и грантова схема за безработни студенти, които да стартират бизнес в сферата на дигиталната икономика.
преди 9 години Най-евтиният и екоогичен транспорт е с елетр.влакове и след 15-год. единствената алтернатива защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Идеята ми е забрана на офшорки и т.н. регулации и данък лукс - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558за да се избегне и глоб.затопляне - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1494171174194445 Китай са досетливи - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/ за ''новият път на коприната'' ,и ''трета индустриална революция'' и съм коментирал подробно под статията тук - http://avtorski.pogled.info/article/65495/Kitai-politikata-na-Novata-normalnost отговор Сигнализирай за неуместен коментар