Две години, след като Народно събрание избра Мая Манолова за омбудсман на България, в ръководената от нея институция са постъпили е 19 994 жалби.
Най-чести са оплакванията на граждани срещу топлофикационни дружества и особено срещу „Топлофикация София“ ЕАД, мобилните оператори, електро услуги, ВиК, банки, арбитражи и частни съдебни изпълнители (ЧСИ), съобщават от кабинета на омбудсмана.
Според данните има сериозен ръст на жалбите срещу частните съдебни изпълнители. От началото на годината до сега в деловодството са постъпили 825 жалби, като за същия период на 2016 г. те са бли 354.
На второ място са хората, потърсили помощ и съдействие от омбудсмана във връзка с нарушени социални права – 2826 жалби.
Наблюдава се и ръст от 202% на жалбите свързани с трудови възнаграждения и обезщетения. За първите седем месеца на 2017 г. те са 386 броя, като за същия период на 2016 г. жалбите са 109.
„Огромният ръст на жалбите срещу ЧСИ, както и срещу нарушени социални права, е красноречив показател за необходимостта от окончателното приемане на пакета от законодателни мерки срещу ограничаване правомощията на частните съдебни изпълнители, както и на „модерното робство“, се казва в съобщението от омбудсмана.
Припомняме, че и двата законопроекта минаха на първо четене в пленарна зала, като депутатите дадоха заявка да финализират промените още през септември.