От догодина Националният регистър БУЛСТАТ става изцяло електронен. Директорът на Агенцията по вписванията Елена Маркова оповести, че за първи път се въвежда цялостна електронизация на процеса по регистрация.
Така всички, които подлежат на регистрация, могат да подадат документите си от компютър, като удостоверят самоличността си с електронен подпис, съобщава БТА.
Справките в регистъра също ще се правят изцяло електронно, като личните данни ще бъдат заличени.
Изключително облекчена ще е вече процедурата за участниците в обществените поръчки. Освен това възложителите ще могат сами да правят справка в регистъра за всички участници в процедурата.
С новата система всеки регистриран в БУЛСТАТ ще има свое електронно досие. От Агенцията по вписванията призовават всички, които искат да направят справка в Търговския регистър или в новата система на БУЛСТАТ, да го правят електронно, а не да ходят до офисите на агенцията.
Новите функционалности на регистъра БУЛСТАТ ще заработят, след като влязат в сила промените в Закона за регистър БУЛСТАТ.
Проектът на закон е приет на първо четене от Народното събрание през октомври. Очаква се промените да влязат в сила през 2016 г. До окончателното приемане на текстовете ще действа досегашният Национален регистър БУЛСТАТ.
Решението регистър БУЛСТАТ да стане изцяло електронен от 1 януари 2016 г. бе взето от кабинета през юни. Целта е намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса.