Китайският производител на смартфони Xiaomi си осигури първото място на растящия китайски пазар. Както през четвъртото тримесечие на 2014 г., така и за цялата година компанията успява да изпревари досегашния лидер Samsung, предава ZDNet.
Според доклада Quarterly Mobile Phone Tracker на анализаторската компания IDC в Китай през четвъртото тримесечие са били продадени 107,5 млн. смартфона, с което общият брой на продадените апарати през година се увеличава до 420,7 млн. броя. Ръстът спрямо предходното тримесечие е 2%, а на годишна база - 19 на сто.
И докато Xiaomi успя да постигне сериозен ръст от 186,5 на сто на годишна база, Samsung трябваше да преглътне спад от 22,4% и с пазарен дял от 12,1 на сто се свлече на второ място. Xiaomi пък завладя първото място с пазарен дял от 12,5 на сто. През 2013 г. Samsung все още държеше 18,7 на сто, а Xiaomi имаше 5,3%.
В ТОП 5 за 2014 г. влизат още Lenovo, Huawei и Coolpad с пазарни дялове от съответно 11,2%, 9,8% и 9,4 на сто. Последните 3 компании запазват почти идентичен пазарен дял с постигнатия от тях през 2013 г. Samsung обаче е големият губещ, тъй като през 2013 г. беше безспорният лидер при смартфоните в Китай с дял от 18,7%.
За цялата година Apple не успява да се промъкне сред първите пет компании, но през четвъртото тримесечие е на второ място. Успехът се дължи на започналите тогава продажби на моделите iPhone 6 и iPhone 6 Plus, които помогнаха на концерна да отчете ръст от 99,7 на сто на годишна база.
Главният пазарен анализатор на IDC Тай Сяоан заяви, че очаква ръстът на пазара на смартфони в Китай за 2015 г. да е от около 10%. Очаква се производителите да залагат все повече на електронната търговия и да увеличат онлайн продажбите си.
Още видеa можете да гледате на сайта на ТВ Bulgaria On Air