Китайският производител на персонални компютри Lenovo отчете печалба за четвъртото тримесечие под оценките на анализаторите. Компанията изпитва сериозни трудности да съживи марката за смартфони Motorola, докато в същото време пазарът на персонални компютри продължава да отчита спад, коментира Bloomberg.
Нетната печалба възлиза на 180 млн. долара през трите месеца до март, заяви базираната в Пекин Lenovo в отчет в четвъртък. За сравнение, средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, бе за печалба от 184,9 млн. долара. Продажбите отчитат понижение от 19%.
Lenovo изпитва трудности със съживяването на бизнеса със смартфони Motorola, който купи за 2,8 млрд. долара през 2014 г. Устройствата губят пазарен дял в Китай, а растежът в глобалната икономика се забавя. Компанията се фокусира все повече върху международните пазари и намалява разходите, след като отпадна от топ 5 на водещите компании на глобално ниво. Това допълва предизвикателството от свиващата се индустрия на персонални компютри, намалявайки все повече продажбите на най-големия бизнес на компанията.
„Ще е нужно нещо повече от намаляване на разходите, за да се преобърне фундаментално бизнесът със смартфони“, казва Грейс Чен, анализатор в Morgan Stanley.
Акциите на Lenovo поевтиняха с 0,4% до 4,98 хонконгски долара на борсата в Хонконг, преди печалбата да бъде обявена. Акциите достигнаха 5-годишно дъно по-рано този месец.
Lenovo отбелязва и годишна загуба от 128 млн. долара спрямо нетна печалба от 829 млн. долара през предишната година.
„Ако погледнем напред, пазарите, на които е групата, ще продължат да са предизвикателство в краткосрочен план“, каза компанията в свое изявление.
Главният изпълнителен директор Ян Юенцин съкращава работни места, докато се опитва да направи устройствата на компанията по-конкурентни. Компанията заяви, че през втората половина на годината е съкратила разходи за 690 млн. долара и е напът да постигне годишната цел от 1,35 млрд. долара.