Huawei Technologies стана първият китайски производител на смартфони, който е продал повече от 100 млн. устройства в рамките на 2015 г. В рамките на годината продажбите на компанията се увеличиха с 44%, благодарение на голямото търсене на вътрешния ѝ пазар и в Западна Европа, предава Ройтерс.
Huawei е продала 108 млн. смартфона миналата година. Същевременно тя се опитва да се насочи към високия клас устройства на пазара. За сравнение глобалната индустрия се очаква да нарасне с едноцифрен процент през 2015 г. за първи път.
Оптимистичните резултати на Huawei идват в момент, в който лидерите на пазара на смартфони Samsung Electronics и Apple са изправени пред прогнози за една тежка година.
Samsung обяви, че очаква бизнес средата през 2016 г. да ѝ поднесе повече трудности заради забавянето на световната икономика и по-голямата конкуренция. От своя страна японският ежедневник Nikkei писа, че Apple ще намали производството на последните си модели iPhone с около 30% в периода януари-март заради наличието на големи запаси в складовете.
Китайските производители на смартфони стават все по-сериозни конкуренти на гигантите в смартфон индустрията, тъй като потребителите търсят по-евтини алтернативи с подобни функции и характеристики.
“Има все повече китайски производители, които могат да предложат добри продукти, така че не е задължително да си купите телефон от Samsung”, посочва Аврил У, анализатор в TrendForce. “Те (китайските производители) завземат от пазарните дялове на лидерите”.
Но все още е твърде рано да се каже дали Huawei може да остане сериозен конкурент на Samsung и Apple, тъй като по-малките китайски играчи като Xiaomi и Lenovo Group често разменят позициите си на фона на ценовата война, която водят, твърдят анализаторите.
“Вярно е, че Huawei успя да постигне значителен растеж през последните шест месеца, но това е малка част от битката в екосистемата на Android”, посочва Каролина Миланези, анализатор в Kantar Worldpanel ComTech.
Huawei запазва третото си място на световния пазар на смартфони, с дял от 7,5% през третото тримесечие. Samsung и Apple обаче са доста по-напред с 23,8% и 13,5% съответно, сочат данни на компанията за проучвания IDC.